جذب بی سابقه کود‌های پایه در خوزستان

تاریخ انتشار: سه شنبه 18 بهمن 1401 | 11:16 ق.ظ
جذب بی سابقه کود‌های پایه در خوزستان جذب کود‌های پایه از جمله کود‌های فسفاته و پتاسه نسبت به سال گذشته بیش از ۹۰ درصد افزایش داشته که در ۱۰ سال گذشته بی سابقه بوده است.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان گفت: در سال جاری علیرغم تمامی موانع و مشکلات تا کنون بیش از ۳۴۵ هزارتن کود شیمیایی شامل ۲۵۶ هزارتن کود‌های ازته، ۶۵ هزارتن کود‌های فسفاته و ۲۴ هزارتن کود پتاسه تأمین و به شهرستان‌های استان خوزستان جهت توزیع بین کشاورزان ارسال شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۴۰ درصد افزایش را نشان میدهد.

سیف اله طاهری افزود: علاوه بر افزایش ۲۵ درصدی سهمیه کود استان در سال جاری، جذب کود‌های پایه از جمله کود‌های فسفاته و پتاسه نسبت به سال گذشته بیش از ۹۰ درصد افزایش داشته که در ۱۰ سال گذشته بی سابقه بوده است.

وی اضافه کرد: در سنوات گذشته حداکثر کودی که در سه ماهه آذر، دی و بهمن به شهرستان‌ها حمل گردید حدود ۱۲۰ هزارتن بوده که در سال جاری در مدت مشابه ۱۸۵ هزارتن کود حمل و توزیع گردیده که بیش از ۵۴ درصد رشد را نشان میدهد.

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خوزستان افزود: با توجه به سهمیه اختصاص یافته به استان و حمل صورت گرفته تا پایان بهمن ماه جاری تمامی کود استان جذب خواهد شد.

طاهری اذعان داشت: این مهم با همکاری ۲۵۰ کارگزار بخش خصوصی و تعاونی‌های روستایی و تولید انجام گرفته است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار