عزیمت نخستین موکب امدادرسانی خوزستان به مناطق زلزله زده خوی

تاریخ انتشار: سه شنبه 18 بهمن 1401 | 10:18 ق.ظ
عزیمت نخستین موکب امدادرسانی خوزستان به مناطق زلزله زده خوی نخستین موکب اربعین امدادرسانی خوزستان دوشنبه شب به مناطق زلزله‌زده خوی عزیمت کرد.

مدیر موکب اربعین حسینی حضرت علی اکبر(ع) ماهشهر با اعلام این خبر گفت: این موکب اربعین به منظور ارائه خدمات‌رسانی تغذیه‌ای و دیگر خدمات مورد نیاز به شهرستان زلزله زده خوی اعزام شد.

سیدهادی تقوی افزود: این موکب با هماهنگی ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات شهرستان ماهشهر به همراه ۳۰ نفر از خادمان با امکانات و تجهیزات کامل به منظور ارائه خدمت به هموطنان زلزله زده خوی در این منطقه حضور خواهد داشت.

وی اظهار داشت: طبق برنامه ریزی به عمل آمده پس از استقرار در منطقه از ابتدای روز چهارشنبه ۱۹ بهمن ماه، روزانه ۱۰ تا ۱۵ وعده غذایی گرم را آماده سازی و با هماهنگی ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات شهرستان خوی به هموطنان زلزله زده تحویل خواهد داد.

تقوی افزود: این موکب با پشتیبانی مالی و تدارکاتی جمعی از مدیران و کارکنان شرکت‌های تابعه منطقه ویژه اقتصادی ماهشهر به همراه بیش از ۳۰ تُن مواد اولیه غذایی شامل برنج، گوشت قرمز، مرغ، روغن، رب گوجه، انواع کنسرو، تره‌بار، انواع حبوبات، ظروف یکبار مصرف و همچنین چندین رول نایلون برای ۶ چادر تهیه و به منطقه ارسال شده است.

وی ادامه داد: این موکب علاوه بر ارائه خدمات غذایی به زلزله زدگان، با توجه به ایجاد ظرفیت‌های بالا و همراه داشتن متخصصین امور برق، گاز، آب و تاسیسات همراه با تجهیزات برای انجام برخی امور تاسیساتی نیز در مواقع لزوم وارد عمل می‌شود.

مدیر موکب اربعین حسینی جضرت علی اکبر (ع)از علاقه مندان مشارکت در این امر خیر خواست در صورت تمایل کمک‌های نقدی خود را به شماره کارت ۵۸۹۴۶۳۱۸۵۲۱۸۲۹۳۰ یا شماره شبا: IR ۱۳۰۱_۳۰۱۰_۰۰۰۰_۰۰۰۰_۲۰۳۴_۸۹۵۲ نزد بانک رفاه کارگران واریز کنند.

تاکنون سه محموله کمک‌های امدادی و فوری از جمیعت هلال احمر خوزستان به مناطق زلزله زده خوی ارسال شده است.

زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۹ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۲۱ و ۴۴ دقیقه شنبه شب هشتم بهمن ماه شهر خوی در شمال آذربایجان‌ غربی را لرزاند.

در پی این زلزله بسیاری از منازل مسکونی تخریب و خسارت زیادی به اماکن مختلف وارد شد و در جریان آن ۸۶ روستا و ۲ شهر خوی و فیرورق با جمعیتی بالغ بر ۷۷ هزار و ۹۲۰ هزار نفر تحت تاثیر قرار گرفتند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار