قائم مقام شرکت ملی حفاری ایران گفت: ۶۰ درصد از ناوگان حفاری این شرکت نیاز به بازسازی دارد.

تاریخ انتشار: سه شنبه 18 بهمن 1401 | 11:55 ق.ظ
قائم مقام شرکت ملی حفاری ایران گفت: ۶۰ درصد از ناوگان حفاری این شرکت نیاز به بازسازی دارد. مهران مکوندی در نشست خبری در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه ساخت تجهیزات صنعت نفت خوزستان که امروز ۱۷ بهمن ماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: زمانی بحث خصوصی سازی شرکت ملی حفاری ایران مطرح بود و این شرکت جز شرکت هایی بود که باید خصوصی سازی شود اما نامه ای از سوی وزیر نفت زده […]

مهران مکوندی در نشست خبری در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه ساخت تجهیزات صنعت نفت خوزستان که امروز ۱۷ بهمن ماه در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: زمانی بحث خصوصی سازی شرکت ملی حفاری ایران مطرح بود و این شرکت جز شرکت هایی بود که باید خصوصی سازی شود اما نامه ای از سوی وزیر نفت زده شده تا از این بند خارج شود.

وی افزود: شرکت ملی حفاری ایران یکی از شرکت های بالا دستی است و نباید واگذار شود. این مساله شاید یک اشتباه سیستمی بوده و با نامه ای که وزیر نفت زده شده قرار است از فرآیند خصوصی سازی خارج شود.

قائم مقام شرکت ملی حفاری ایران گفت: شرکت ملی حفاری ایران ۷۳ دستگاه حفاری با توان های متفاوت دارد که در حال کارکردن با کارفرمایان داخلی است.

مکوندی ادامه داد: در حال حاضر ۶۰ درصد از ناوگان حفاری این شرکت نیاز به بازسازی دارد. اکنون در فرایند مناقصه هستیم تا شرکت هایی که توانایی دارند وارد بحث نوسازی و بازسازی اساسی این ناوگان شده و نسبت به بازسازی اساسی و نوسازی ناوگان حفاری این شرکت اقدام کنند.

وی با بیان اینکه در بحث ساخت داخل قطعات شرکت ملی حفاری یکی از پیش قراولان ساخت داخل بوده است، گفت: هم اکنون حدود ۸۰ درصد از قطعات مورد نیاز صنعت حفاری توسط سازندگان داخلی تولید می شود و امیدواریم بتوانیم باقی نیاز را نیز از داخل استات تامین کنیم.

قائم مقام شرکت ملی حفاری ایران عنوان کرد: در شرکت ملی حفاری ایران بیش از ۲۲ هزار قطعه ساخت داخل شده است و در این نمایشگاه بخشی از قطعاتی که ساخت داخل نشده در معرض دید شرکت های دانش بنیان قرار گرفته تا در صورت امکان بتوانند نسبت به بومی سازی آن ها اقدام کنند.

مکوندی با اشاره به اینکه یکی از راهبردهای کلان شرکت ملس حفاری استفاده از سازندگان داخلی است، تصریح کرد: در بحث بومی سازی تجهیزات نیز تجهیز مهم و استراتژیک تاپ درایور توسط یک شرکت دانش بنیان ساخته شده است که بسیار اقدام بزرگ و مهمی است. تجهیزاتی از این دست در گذشته نیز ساخته شده و امیدواریم ادامه دار باشد.

وی در خصوص اثرگذاری نوسانات نرخ ارز بر روی فعالیت های این شرکت گفت: بخشی از درامدهای شرکت ملی حفاری ارزی است و از این رو این نوسانات اثر گذاری چندانی بر وضعیت فعالیت ها ندارد.

مکوندی در پایان گفت: در حال حاضر ۶۴ درصد دستگاه حفاری فعال وجود دارد که در حوزه های مختلف در حال فعالیت هستند. با توجه به اقداماتی که انجام می دهیم حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد از چاه ها از برنامه عملیاتی زودتر به اتمام می رسند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار