صنعت نیشکر جایگاه ویژه‌ای در تولید و اشتغال دارد

تاریخ انتشار: چهارشنبه 19 بهمن 1401 | 10:05 ق.ظ
صنعت نیشکر جایگاه ویژه‌ای در تولید و اشتغال دارد معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان با اشاره به ظرفیت‌های صنعت نیشکر گفت: این صنعت با تولید محصولات استراتژیک و اشتغالی بالغ بر ۲۶ هزار نفر، از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان با اشاره به ظرفیت‌های صنعت نیشکر گفت: این صنعت با تولید محصولات استراتژیک و اشتغالی بالغ بر ۲۶ هزار نفر، از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است.
 آقارضا فتوحی در سی و چهارمین جشنواره امتنان از نخبگان جامعه کار و تولید استان خوزستان افزود: صنعت نیشکر علاوه بر ایجاد این میزان اشتغال به صورت مستقیم، به همین میزان اشتغال غیرمستقیم ایجاد کرده است.
وی افزود: فعالیت شرکت توسعه نیشکر پس از انقلاب اسلامی شکل گرفت و به عنوان ظرفیتی مهم در خوزستان در دو حوزه تولید و اشتغال با تولید محصولات متنوّع، شکوفا شد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار در ادامه خوزستان را پایتخت اقتصادی کشور نامید که در حوزه‌های مختلف ظرفیت بالایی دارد و به عنوان تکیه‌گاه ایران اسلامی محسوب می‌شود.
به گفته فتوحی خوزستان با تولید ۲۰ درصد تولیدات کشاورزی، قطب کشاورزی کشور است و با توجه به این ظرفیت مهم، باید با کمک نخبگان تحولی در اقتصاد و کسب و کار خوزستان ایجاد شود.
بر اساس این گزارش، سالانه حدود ۱۸میلیون تن محصول کشاورزی در این استان تولید می شود و در سال‌های اخیر رتبه نخست کشور در تولید گندم را به خود اختصاص داده و قطب تولید نیشکر است.
سی و چهارمین جشنواره امتنان از نخبگان جامعه کار و تولید استان خوزستان سه‌شنبه (۱۸ بهمن ماه) با حضور آیت‌الله حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جمعی از مسئولین استانی برگزار شد.
در این جشنواره، دکتر عبدعلی ناصری به عنوان مدیر نمونه واحد تولیدی، مورد تقدیر قرار گرفت.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار