پست برق ۳۳ کیلوولت شرکت آبان بسپار توسعه افتتاح شد

تاریخ انتشار: سه شنبه 25 بهمن 1401 | 09:35 ق.ظ
پست برق ۳۳ کیلوولت شرکت آبان بسپار توسعه افتتاح شد پروژه افتتاح شده با هدف تامین انرژی مورد نیاز خطوط تولید انتقال داده شده به مجتمع ۲ و افزایش پایداری و اطمینان شبکه برق شرکت انجام گرفته است.

همزمان با چهل و چهارمین بهار انقلاب اسلامی، پست برق ۳۳ کیلوولت شرکت آبان بسپار توسعه با ظرفیت اسمی سه هزار کیلوولت آمپر در مجتمع شماره ۲ این شرکت افتتاح و به شبکه برق سراسری متصل شد.

آبان بسپار توسعه از شرکت‌های تابعه توسعه نیشکر و صنایع جانبی است که با هدف خودکفایی کشور و متکی بر علم و دانش جهت نیازهای زیربنایی نیشکر تاسیس شده است.

بر اساس این گزارش، پروژه افتتاح شده با هدف تامین انرژی مورد نیاز خطوط تولید انتقال داده شده به مجتمع ۲ و افزایش پایداری و اطمینان شبکه برق شرکت انجام گرفته است. در این پست از یک دستگاه دیزل ژنراتور با ظرفیت اسمی ۶۵۰ کیلووات جهت تامین برق در شرایط اضطراری استفاده شده که علاوه بر آن در تاسیسات پست مذکور سوئیچگیر فشار متوسط، سه دستگاه ترانس توزیع، تابلو توزیع فشار ضعیف نیز به‌کار رفته و همچنین ساخت و نصب تابلوهای برق جدید پست براساس استانداردهای روز و همچنین به‌کارگیری رله‌های حفاظتی، کلیدها و سکسیونرهای SF6 صورت گرفته است.

بر اساس این گزارش، در آینده نزدیک نیز یک دستگاه دیزل ژانرتور ۱۵۰۰ کیلوواتی جدید به این مجموعه اضافه خواهد شد که به عنوان منبع اضطرای انرژی در زمان پیک مصرف و محدودیت های برق اعمال شده توسط شرکت توزیع برق در راستای افزایش پایداری شبکه سراسری، مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت. علاوه بر این در فاز توسعه بعدی، این شرکت قصد دارد با اجرای اتوماسیون و موازی کردن شبکه و دیزل ژنراتوها موجود، توقفات ناشی از جابجایی بین منابع انرژی را حذف و به تبع آن ضایعات تولید مربوطه نیز صفر خواهد شد.

از جمله مزایا و اهداف این پروژه می‌توان به کمک به مدیریت مصرف انرژی، ایجاد زیرساخت و ظرفیت جدید برق رسانی مطمئن در مجتمع شماره دو شرکت، یکی شدن دیماند قراردادی، بهبود پارامترهای کیفی برق، امکان کاهش موقت دیماند و کاهش تلفات برق اشاره کرد.

شرکت آبان بَسپار توسعه در ۱۷ کیلومتری جاده اهواز به آبادان نرسیده به نیشکر دعبل خزاعی قرار گرفته و سر درِ آبی رنگ آن با چرخ دنده‌های صنعت میان آرم نیشکر، تلفیق تلاش، تجربه و خلاقیت فرزندان این مرز و بوم را جلوه‌گر شده است.

این شرکت اولین و بزرگترین تولیدکننده لوله پلی اتیلن سنگین کاروگیت دار و کرتیوپ دار دوجداره و لوله تک جداره و همچنین اولین دریافت کننده نشان استاندارد ملی در سطح کشور است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار