امکان بازگشت به تولید ۱۰۵ واحد تولیدی راکد در خوزستان

تاریخ انتشار: سه شنبه 2 اسفند 1401 | 09:18 ق.ظ
امکان بازگشت به تولید ۱۰۵ واحد تولیدی راکد در خوزستان مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان گفت: ۱۰۵ واحد تولیدی راکد در استان قابلیت برگشت به چرخه تولید دارند که برای راه اندازی دوباره آنها نیاز به تامین بیش از چهار هزار میلیارد ریال اعتبار است.

علی مهدی‌پور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار با بیان اینکه با برگشت به تولید این تعداد واحد تولیدی راکد، برای یکهزار و ۱۰۰ نفر اشتغالزایی می‌شود، افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۷۴ واحد تولیدی راکد به چرخه تولید برگشته‌اند.

وی افزایش ظرفیت تولید واحدهای تولیدی در استان را از دیگر برنامه‌های شرکت شهرک‌های صنعتی استان خوزستان دانست و ادامه داد: ۴۹۰ واحد تولیدی در استان قابلیت افزایش ظرفیت تولید را دارند که شناسایی شده اند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان بیان کرد: با افزایش ظرفیت تولید این واحدها زمینه برای اشتغال در استان فراهم می‌شود.

تمایل نداشتن مسئولان شرکت کربن سازی اهواز برای انتقال شرکت

مهدی پور گفت: سال ۹۰ مقرر شده بود شرکت کربن سازی به دلیل آلایندگی به خارج از محدوده شهر اهواز منتقل شود که متاسفانه با وجود در نظر گرفتن زمینی در شهرک شماره پنج اهواز ولی هنوز اقدامی در این زمینه صورت نگرفته است.

وی افزود: متاسفانه مسئولان کربن سازی مایلی به انتقال شرکت ندارند.

شرکت کربن ایران به عنوان تولید کننده دوده صنعتی در میان شرکت‌های بزرگ جایگاه خاصی دارد و نتیجه آن صادر کردن محصول به شرکت “میشلن فرانسه” بزرگترین تولید کننده لاستیک در دنیا است.

این شرکت توانسته است محصولات خود را به ۱۹ کشور در چهار قاره جهان صادر کند؛ محصولات این شرکت در انواع مختلف تولید می‌شوند که تاکنون به تکنولوژی تولید ۱۲ نوع کربن بلک دست یافته است.

این تولیدات خوراک بیش از ۲۰۰ تولید کننده داخلی در رشته‌های تولید لاستیک، ترمیم تایر،‌ کفش، سیم و کابل، قطعات خودرو، لوله سازی،‌ باتری سازی، رنگ،‌ مرکب، ‌پلاستیک و غیره است.

جابه‌جایی کارخانه این شرکت از محدوده شهر اهواز از مصوبات سفر رییس جمهور به خوزستان است و برای این کار ۱۲ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

۲ هزار واحد تولیدی در خوزستان وجود دارد که ۴۰۰ واحد تولیدی راکد و نیمه راکد هستند.

۵۳ شهرک و ناحیه صنعتی بهره برداری شده در استان خوزستان وجود دارد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار