طرح آب بندی نیدل ولو شیر پروانه واحد شماره ۵ نیروگاه کارون ۳ تعمیر و اصلاح شد

تاریخ انتشار: شنبه 6 اسفند 1401 | 09:32 ق.ظ
طرح آب بندی نیدل ولو شیر پروانه واحد شماره ۵ نیروگاه کارون ۳ تعمیر و اصلاح شد مدیرعامل شرکت مدیریت تولید و بهره برداری سد و نیروگاه کارون ۳ از تعمیر و اصلاح طرح آب بندی نیدل ولو شیر پروانه ای واحد شماره ۵ این نیروگاه خبر داد.

“سید حمید صالحی” با اشاره به اینکه نیدل ولو بای پاس شیر پروانه ای واحد شماره ۵ به دلیل نشتی داخلی در مجموعه سیلندر و پیستون باعث افت فشار می شد افزود: پس از دمونتاژ و بررسی های لازم توسط کارشناسان نیروگاه، طی برنامه تعمیرات سالیانه در واحد مذکور عیوبی از قبیل وجود آسیب دیدگی کروم سطوح سیلندر و راد پیستون مشاهده گردید.

 وی خاطر نشان کرد: در این عملیات مشخص شد عیب در طراحی و انتخاب نوع مکانیزم آب بند، بوده است که در نهایت با بازطراحی یک مکانیزم آب بند جدید و ایمن (بکارگیری پکینگ های چند لایه آب بند درون شیار کپ ها و رینگ آب بند متال برنز روی پیستون) اقدام به اصلاح طراحی سازنده نموده که در نهایت تعمیر و اصلاح آن با موفقیت انجام گردید.

“رضا پور سعید” معاونت فنی و مهندسی سد کارون۳ در همین خصوص گفت: در این پروسه با توجه به خوردگی شدید فلز زیر لایه کروم مربوط به سیلندر و از دست دادن حالت دایره ای قطعه، اقدام به تعویض سیلندر با کروم کاری مجدد گردید و همچنین با توجه به خوردگی شدید رینگ آب بند استیل مربوط به بادی رینگ مذکور تعویض شد.

گفتنی است تجهیز مذکور پس از مونتاژ و انجام موفقیت‌آمیز تست های لازم از جمله تست فشار و تست آب بندی توسط واحد مکانیک نیروگاه در محل مربوط نصب و راه اندازی گردید.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار