ساخت و ساز مسکن در وضعیت اورژانسی

تاریخ انتشار: سه شنبه 9 اسفند 1401 | 11:52 ق.ظ
ساخت و ساز مسکن در وضعیت اورژانسی عضو هیات مدیره کانون انبوه‌سازان با بیان اینکه بخش خصوصی فعال در حوزه ساخت و ساز مسکن از افزایش قیمت‌ها خوشحال نیست، گفت: با افزایش قیمت دلار در کشور، سازندگان نیز در قیمت‌ها تجدیدنظر می‌کنند و قیمت‌ها را افزایش می‌دهند. فرشید پورحاجت، در خصوص اثرگذاری نوسانات نرخ ارز بر بازار مسکن اظهار کرد: وضعیتی که […]

عضو هیات مدیره کانون انبوه‌سازان با بیان اینکه بخش خصوصی فعال در حوزه ساخت و ساز مسکن از افزایش قیمت‌ها خوشحال نیست، گفت: با افزایش قیمت دلار در کشور، سازندگان نیز در قیمت‌ها تجدیدنظر می‌کنند و قیمت‌ها را افزایش می‌دهند.

فرشید پورحاجت، در خصوص اثرگذاری نوسانات نرخ ارز بر بازار مسکن اظهار کرد: وضعیتی که بازار مسکن کشور در شرایط کنونی دارد هیچ تفاوتی با وضعیت موجود در حوزه اقتصاد کلان کشور ندارد و هر اتفاقی که در اثر نوسانات نرخ ارز در حوزه اقتصاد کلان رخ می‌دهد بر بازار مسکن نیز اثرگذار است.

وی با بیان اینکه بازار مسکن متاثر از اقتصاد کلان کشور دچار تلاطم است، افزود: آنچه که بدیهی است در ماه‌های اخیر افزایش قیمت چشمگیری در مصالح ساختمانی رخ داده است. به شکلی که اگر شبانه نرخ دلار بالا رفته، قیمت مصالح ساختمانی نیز مثل فولاد و باقی محصولات در همان زمان بالا رفته است.

عضو هیات مدیره کانون انبوه‌سازان با بیان اینکه در برخی از اقلام مصالح ساختمانی از جمله مقاطع فولادی نرخ‌ها تا بیش از ۱۰۰ درصد افزایش داشته‌اند، گفت: مصالح ساختمانی که توسط صنوف عرضه می‌شوند در چهارچوبی خاص افزایش قیمت دارند و باقی مصالح نیز متاثر از نرخ دلار لحظه‌ای افزایش قیمت دارند.

پورحاجت عنوان کرد: شرایط کنونی بازار مسکن با توجه به نوسانات نرخ ارز اصلا شرایط مناسبی نیست و سازندگان از بازار مسکن خارج شده‌اند و میلی به فروش ندارند؛ با افزایش قیمت دلار در کشور، سازندگان نیز در قیمت‌های ساختمان های خود تجدیدنظر می‌کنند و قیمت‌ها را افزایش می‌دهند.

وی افزود: اتفاقات بسیار سختی در حوزه مسکن در حال رخ دادن است که بخش خصوصی فعال در این حوزه مثل دیگر بخش‌ها دچار یک شرایط دشوار اورژانسی شده است و افق روشنی نیز برای این وضعیت مشاهده نمی‌شود.

عضو هیات مدیره کانون انبوه‌سازان با بیان اینکه بخش خصوصی فعال در حوزه ساخت و ساز مسکن از افزایش قیمت‌ها خوشحال نیست، گفت: بنگاه‌های اقتصادی بزرگ و کوچک کشور در حوزه تولید مسکن با ترس و واهمه در این شرایط فعلی فعالیت دارند و اصلا نمی‌دانند که برای آینده فعالیت اقتصادی خود چه کاری را باید انجام دهند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار