عبور از بحران آب با ارتقاء دانش آبیاری

تاریخ انتشار: سه شنبه 9 اسفند 1401 | 09:58 ق.ظ
عبور از بحران آب با ارتقاء دانش آبیاری دبیر اجرایی ششمین همایش ملی مدیریت شبکه‌های آبیاری و زهکشی در این نشست خبری، افزایش دانش فنی در حوزه آبیاری و زهکشی را دستاورد این همایش‌ها‌ برشمرد و تاکید کرد، مقالات و تحقیقات کاربردی ارائه شده، از سوی شرکت‌ها، دانشگاه‌ها، سازمان‌ها و مراکز تحقیقاتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

نشست خبری ششمین همایش ملی مدیریت شبکه‌های آبیاری و زهکشی با تاکید بر «بهره‌برداری پایدار» دوشنبه (هشتم اسفندماه) در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد.

این همایش با محورهای مطالعات و طراحی شبکه‌های آبیاری و زهکشی، اثرات محیط‌زیستی شبکه‌های آبیاری و زهکشی، ارتقاء بهره‌وری مصرف آب در شبکه‌های آبیاری و زهکشی، مدیریت و بهره‌برداری از شبکه‌های آبیاری و زهکشی و مباحث نوین در شبکه‌های آبیاری و زهکشی، ۹ تا ۱۱ اسفندماه در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی ششمین همایش ملی مدیریت شبکه‌های آبیاری و زهکشی در این نشست خبری، افزایش دانش فنی در حوزه آبیاری و زهکشی را دستاورد این همایش‌ها‌ برشمرد و تاکید کرد، مقالات و تحقیقات کاربردی ارائه شده، از سوی شرکت‌ها، دانشگاه‌ها، سازمان‌ها و مراکز تحقیقاتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

دکتر جعفر آل‌کثیر افزود: اساتید و پژوهش‌گران موضوع‌ها و مقاله‌های ارائه شده در کارگاه‌های تخصّصی را به دانشجویان منتقل می‌کنند و قطعا، خروجی این همایش‌ها برای جامعه علمی کشور نیز مفید است.

وی طرح تحقیقاتی آبیاری زیرسطحی قطره‌ای مزارع نیشکر را نمونه‌ای از مقاله‌ها و طرح‌های کاربردی عنوان کرد که می‌تواند مورد الگوبرداری از سوی سازمان‌ها و شرکت‌های فعال در حوزه کشاورزی قرار گیرد.

سامانه آبیاری زیرسطحی به عنوان طرحی دانش‌بنیان به منظور مدیریت هر چه بیشتر منابع آبی، به صورت پایلوت در کشت و صنعت‌های نیشکری در دست اجراست تا پس از پشت سر گذاشتن آزمایش‌های اولیه در سطحی وسیع به کار گرفته شود.

دبیر اجرایی ششمین همایش ملی مدیریت شبکه‌های آبیاری و زهکشی در بخش دیگری از سخنان خود به مراحل اجرایی این همایش پرداخت و گفت، با تاکید ویژه دکتر ناصری، شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر همایش، تعامل و همکاری گسترده‌ای با دانشگاه شهید چمران اهواز دارد.

دکتر آل‌کثیر در پایان به محور اصلی همایش اشاره کرد و گفت، از اساتید، محققان و پژوهش‌گران حوزه آبیاری و زهکشی دعوت شده است تا با ارائه راهکارهای مناسب به منظور افزایش بهره‌وری مصرف آب کشاورزی، توسعه پایدار و درنتیجه امنیت غذایی کشور محقق شود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار