ضرورت رفع هرگونه موانع در تولید و صادرات محصولات نیشکری

تاریخ انتشار: یکشنبه 14 اسفند 1401 | 08:29 ق.ظ
ضرورت رفع هرگونه موانع در تولید و صادرات محصولات نیشکری دکتر مقداد محمودی عضو هیئت مدیره شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی به همراه جمعی از مدیران نیشکری با حضور در کشت و صنعت دعبل خزاعی، کشت و صنعت حکیم فارابی و شرکت خمیرمایه و الکل رازی از بخش‌های تولیدی مختلف این واحدها بازدید کرد و با فرآیند استحصال شکر و صنایع جانبی همچون الکل و خمیرمایه آشنا شد.

دکتر مقداد محمودی عضو هیئت مدیره شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی به همراه جمعی از مدیران نیشکری با حضور در کشت و صنعت دعبل خزاعی، کشت و صنعت حکیم فارابی و شرکت خمیرمایه و الکل رازی از بخش‌های تولیدی مختلف این واحدها بازدید کرد و با فرآیند استحصال شکر و صنایع جانبی همچون الکل و خمیرمایه آشنا شد.

محمودی در حاشیه این بازدید، دستاوردهای صنعت نیشکر در تولید شکر سفید، دارویی و طعم دار و صنایع جانبی نظیر الکل طبی، خمیرمایه، گاز کربنیک، ویناس تغلیظ شده، یخ خشک و.. را مهم و در راستای تحقق خودکفایی کشور ارزیابی کرد و گفت: شرکت توسعه نیشکر با ایجاد ده‌ها هزار فرصت شغلی نه تنها در اقتصاد استان خوزستان نقش مهمی دارد، بلکه در سطح کشور نیز نقش کلیدی ایفا می‌کند.

وی فعالیت‌های جاری در صنعت نیشکر را دانش‌بنیان و در چارچوب افزایش بهره‌وری دانست و بر ضرورت رفع هرگونه موانع در تولید و صادرات محصولات جانبی این شرکت در سال مزین به تولید دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین تأکید کرد.

گفتنی است انواع شکرهای طعم دار، شکر پودری و شکر مایع در شکرستان فارابی تهیه می‌شوند. این شرکت به تنهایی نزدیک به ۱۳ درصد شکر سفید کشور را تولید می‌کند. این واحد همچنین اولین و تنها واحد تولیدی شکر دارویی در کشور و خاورمیانه را در اختیار دارد.

علاوه بر این، شرکت خمیرمایه و الکل رازی با چهار کارخانه (اتانول طبی، خمیرمایه، گاز بایو دی‌اکسیدکربن و تغلیظ ویناس) به عنوان بزرگ‌ترین تولیدکننده اتانول و خمیرمایه خشک فوری و تر در منطقه خاورمیانه شناخته می‌شود. شرکت رازی محصولات خود را به ۱۵ کشور صادر می‌کند.

از سوی دیگر، کارخانه شکر کشت و صنعت دعبل خزاعی با ظرفیت پذیرش و عصاره‌گیری یک میلیون تن نیشکر قادر است ۱۰۰ هزار تن شکر زرد و ۱۷۵ هزار تن شکر سفید تولید و بسته‌بندی کند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار