صرفه جویی ۱۴ میلیارد تومانی در نیروگاه رامین اهواز

تاریخ انتشار: دوشنبه 22 اسفند 1401 | 09:55 ق.ظ
صرفه جویی ۱۴ میلیارد تومانی در نیروگاه رامین اهواز بازسازی بیرینگ‌های ایرهیتر در نیروگاه رامین اهواز ۱۴ میلیارد تومان صرفه جویی ایجاد شد.

مدیر عامل نیروگاه رامین اهواز گفت: بیرینگ‌ها در تجهیز ایرهیتر (پیش گرم کن هوا) جزو قطعات مهم و حیاتی آن بشمار میروند که وظیفه تحمل بار‌های شعاعی و محوری ایرهیتر‌ها را بر عهده دارند.
محسن حافظی افزود: پس از طی مدت زمان عمر مفید آن‌ها نیاز به تعویض و یا بازسازی آن‌ها بوده که به بدلیل هزینه ساخت و خرید بسیار زیاد این بیرینگ‌ها و عدم تولید آن‌ها در داخل کشور مشکلاتی را در تهیه این قطعات مهم داشتیم.
وی ادامه داد: با توجه به اهمیت این تجهیز در ادامه روند تولید برق نیروگاه و در جهت بهره مندی از دانش و تجربه و توان متخصصین داخلی، تصمیم به بازسازی بیرینگ‌ها توسط کارشناسان داخل نیروگاه شد که در نهایت بازسازی تعداد ۶ عدد از بیرینگ‌های ایرهیتر‌های واحد پنجم این نیروگاه با موفقیت انجام شد.
مدیر عامل نیروگاه رامین اهواز گفت: عدم خرید خارجی این تجهیزات و بازسازی بیرینگ‌ها توسط کارشناسان این نیروگاه باعث صرفه جویی ۱۴ میلیارد تومانی شد.

حافظی افزود: این عملیات موجب افزایش عمر بیرینگ‌ها، افزایش ضریب اطمینان عملکرد تجهیز و در رأس آن‌ها تداوم تولید و حفظ پایداری آن و جلوگیری از توقف‌های اضطراری واحد‌های نیروگاه شده است.
وی همچنین از آمادگی نیروگاه رامین جهت ارائه این خدمات به سایر صنایع کشور بویژه نیروگاه‌های برق حرارتی خبر داد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار