افزایش تولید نفت به ۳ میلیون و ۲۸۰ هزار بشکه در روز

تاریخ انتشار: چهارشنبه 24 اسفند 1401 | 10:56 ق.ظ
افزایش تولید نفت به ۳ میلیون و ۲۸۰ هزار بشکه در روز مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب : طبق برنامه ریزی انجام شده تا پایان سال جاری ظرفیت تولید نفت در این شرکت باید به ۳ میلیون و یکهزار بشکه افزایش یابد.

علیرضا دانشی با اشاره به اینکه شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب نزدیک به ۸۰ درصد نفت خام کشور را تامین می‌کند و نقش قابل توجهی دراقتصاد ایران دارد گفت : ظرف ۵ سال آینده این شرکت به تولید ۳ میلیون و ۲۸۰ هزار بشکه در روز خواهد رسید.

 

وی با بیان اینکه تا پایان سال جاری ظرفیت تولید نفت در این شرکت باید به ۳ میلیون و یکهزار بشکه افزایش یابد افزود : پایداری تولید در مناطق نفتخیز جنوب بسیار حائز اهمیت است و این شرکت در ۴۰ سال گذشته همواره توانسته است بر اصل بنیادی خود که همانا پایداری تولید است دست یابد.

مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیزجنوب گفت : امسال توانسته‌ایم بخشی از برنامه کوتاه‌مدت تولید را محقق و برای سال ۱۴۰۲ نیز برنامه‌های میان‌مدت سه تا پنج ساله را تدوین کنیم تا به اهداف ازپیش‌تعیین‌شده در زمینه افزایش تولید دست یابیم.

وی همچنین بیان کرد: امسال ۳ برابر حالت طبیعی سال های گذشته، در بحث تعمیرات اساسی تاسیسات، اقدامات اثرگذاری برنامه ریزی شده است که در این زمینه با بازرسی خطوط لوله اصلاحات و تعمیراتی که باید صورت می‌گرفت انجام و برای نوسازی این خطوط برنامه ریزی صورت شد . 

وی با اشاره به برنامه ریزی برای حفاری توسعه‌ای از سال آینده در این مجموعه افزود  : بر اساس برنامه ۵ ساله ۳۱۵ حلقه چاه توسعه‌ای با دبی ۳۷۱ هزار بشکه در روز حفر می‌شود ، همچنین امسال نیز بیش از ۳۳ دکل برای تعمیر و ترمیم چاه‌ها در مناطق مستقر کردیم.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت تولید نفت در این مجموعه بیش از ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار بشکه است گفت : در مناطق نفت خیز جنوب محصولات دیگری از جمله اتان پلاس، C۲+، میعانات گازی و نفتا تولید می‌ شود و همچنین برنامه جامعی در این مجموعه برای اختصاص مبلغ قابل توجهی سرمایه‌گذاری در خصوص تامین خوراک مورد نیاز پتروشیمی‌ها تدوین شده است.

دانشی گفت : شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب مزایده فروش گاز‌های مشعل را به‌منظور تولید ثروت و جلوگیری از آلودگی محیط زیست، اجتناب از هدررفت منابع ملی، ایجاد فرصت برای سرمایه‌گذاری و اشتغال‌زایی برگزار کرد و برای اولین مزایده گاز را در مناطق نفتخیز جنوب اجرا کردیم که بر اساس آن ۴۰ میلیون فوت مکعب طی ۵ سال گذشته و اکنون نیز حدود ۶۱ میلیون فوت مکعب گاز را مزایده گذاشتیم که پیمانکار آن مشخص شده است.

وی افزود : همچنین پروژه گاز‌های همراه ارسالی به مشعل در محدوده شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان در چهار بسته مجزا به مزایده گذاشته شد و به فروش رسید. دو شرکت داخلی این گاز را خریدند که قرار است این گاز در یک بخش خوراک پتروشیمی و بخشی دیگر برای تولید برق مورد استفاده قرارگیرد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار