مسکن اولویت نخست دولت و مردم است‌

تاریخ انتشار: چهارشنبه 24 اسفند 1401 | 10:07 ق.ظ
مسکن اولویت نخست دولت و مردم است‌ سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن گفت: برای ساخت یک شهر کل دولت و نظام اقتصادی باید تمام امکانات پای کار باشند.

نشست شورای مسکن استان با حضور استاندار خوزستان، ارسلان مالکی، سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن و روح الله اکبری، مشاور، دستیار ویژه وزیر و دبیر قرارگاه مسکن وزارت راه و شهرسازی برگزار شد.

استاندار خوزستان با اشاره به مطالبات مردم اظهار داشت: عمده مردم از مسائل مختلف آبگرفتگی، حمل و نقل، آسفالت، عدم وجود فاضلاب، بهداشت و درمان، مسجد، پاسگاه و … گلایه دارند و این نشان می‌دهد به دلیل عدم تأمین زیرساخت در گذشته درصد نارضایتی از مسکن مهر بالا رفته است.

علی اکبر حسینی محراب با بیان اینکه جانمایی شهر‌های جدید با وجود آماده‌سازی خدمات به هر دلیل مورد استقبال واقع نشده است، افزود: باید جاذبه‌های بیشتری برای این شهر‌ها ایجاد شود تا بخشی از مشکل مسکن کلانشهر اهواز و حاشیه برطرف شود.

وی با بیان اینکه بانک‌ها استقبالی برای پرداخت وام نداشته‌اند، وبا برنامه‌ریزی دولت در بخش مسکن باید قدم‌های جدی‌تری در استان برداشته شود، اظهار داشت: بیش از ۶۶ هزار متقاضی بررسی شده سه شرط داریم.

در ادامه مشاور، دستیار ویژه وزیر و دبیر قرارگاه مسکن وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه در تأمین زمین عقب هستیم، بیان داشت: باید توافق با مالکان بخش خصوصی که املاک آن‌ها در کنار محدوده‌ها واقع شده است را در دستور کار قرار دهیم و از این اراضی برای طرح نهضت ملی مسکن استفاده کنیم.

اکبری با تأکید بر ضرورت توجه به شهرک‌سازی خارج از حریم و تشکیل قرارگاه برای پیگیری توافقات و بحث مربوط به تأمین زمین عنوان داشت: در برخی از شهر‌ها چاره‌ای جز شهرک سازی وجود ندارد. قانون‌گذار اجازه استفاده از اراضی مازاد سایر دستگاه‌ها را برای تأمین مسکن داده است.

وی افزود: آماده‌سازی زمین به استان تفویض شده است تا از منابع سازمان این کار را انجام دهد.

مشاور، دستیار ویژه وزیر و دبیر قرارگاه مسکن وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه انتظار می‌رود که ساخت مسکن با سرعت بیشتری انجام شود؛ ابراز داشت: قرارداد‌های آماده‌سازی اراضی تأمین شده تا اردیبهشت‌ماه تمام شود، تا زمین بدون آماده نشده در طرح نهضت ملی مسکن نداشته باشیم.

همچنین سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن افزود: طرح نهضت ملی مسکن به معنا حرکت جوششی به صورت ملی است که باید دستگاه‌های مختلف با همراهی دولت و حاکمیت بسترسازی لازم را برای این امر صورت دهند و این کار جز با عزم و اراده عمومی صورت نمی‌پذیرد.

مالکی تصریح کرد: تاکنون ۲۸ هزار و ۵۰۰ هکتار احصاء زمین جدید (الحاق و تغییر کاربری) داشته ایم؛ که هر کدام از واحد‌های احداثی حدود ۱۱۹ میلیون تومان خدمات زیربنایی نیاز دارند.

وی ابراز داشت: برای ساخت یک شهر کل دولت و نظام اقتصادی باید با تمام امکانات پای کار باشد.

سرپرست سازمان ملی زمین و مسکن با بیان اینکه مسکن اولویت نخست دولت و مردم است، گفت: امروزه بحث مسکن در سایر کشور‌ها ۲۰ تا ۲۵ درصد سبد خانوار را تشکیل می‌دهد در کشورما در قشر متوسط ۴۰ تا ۶۰ درصد و در اقشار ضعیف ۸۰ تا ۹۰ درصد هزینه سبد خانوار صرف خرید و اجاره مسکن می‌شود و باید تلاش کنیم تا این عدد به عنوان نیاز واقعی تنظیم شود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار