رئیس کل دادگستری خوزستان: پیشگیری از وقوع جرم امنیت پایدار جامعه را درپی دارد

تاریخ انتشار: یکشنبه 28 اسفند 1401 | 09:37 ق.ظ
رئیس کل دادگستری خوزستان: پیشگیری از وقوع جرم امنیت پایدار جامعه را درپی دارد رییس کل دادگستری خوزستان با بیان اینکه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان ظرفیتی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و جرائم در جامعه است گفت: پیشگیری امری علمی است که باید قبل از وقوع جرم انجام شود که دربرگیرنده تمامی تدابیر پیشگیرانه غیر قهرآمیز است و این امر امنیت پایدار جامعه را درپی دارد. علی دهقانی در آخرین […]

رییس کل دادگستری خوزستان با بیان اینکه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان ظرفیتی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و جرائم در جامعه است گفت: پیشگیری امری علمی است که باید قبل از وقوع جرم انجام شود که دربرگیرنده تمامی تدابیر پیشگیرانه غیر قهرآمیز است و این امر امنیت پایدار جامعه را درپی دارد.

علی دهقانی در آخرین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی استان، بیان کرد: باید نظارت بر حفظ امنیت و سلامت شهروندان در تمام طول سال انجام شود و این نظارت‌ها باید در ایام نوروز تشدید شود.

رئیس کل دادگستری خوزستان با اشاره به سطح‌بندی مجرمان به محکومان سابقه‌دار، خطرناک و حرفه‌ای گفت: محکومان و مجرمان باید پس از پایان یافتن دوران حبس، تحت نظارت و کنترل قرار گیرند و با اتخاذ تدابیر صحیح، فرصت ارتکاب جرم از آنان گرفته شود.

وی گفت: نصب دوربین‌های ترافیکی و امنیتی، افزایش گشت‌های پلیس، تقویت یگان جلب، ساماندهی پارکبان‌ها، اصلاح و بهسازی معابر و جاده‌ها، ساماندهی اماکن مخروبه و بلاصاحب، ارتقای بهداشت عمومی و تقویت پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای و اورژانس بین راهی، تامین فضای پارکینگ برای مسافران راهیان نور و ایام نوروز، از مواردی است که باید در ایام پایان سال و نوروز مورد توجه ویژه قرار گیرد.

دهقانی اظهارکرد: شورای پیشگیری از وقوع جرم استان ظرفیتی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و جرائم در جامعه است و مدیران عضو شورای پیشگیری باید ضمن حضور فعال در جلسات شورا، در محدوده وظایف خود نیز برنامه اجرایی و کاربردی ارائه کرده و به وظایف خود در حوزه پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی عمل نمایند.

رییس کل دادگستری خوزستان اضافه‌کرد: عدم اقدام به‌موقع به وظایف، مقدمه‌ای بر ترک فعل است و مسئول مربوطه باید نسبت به این نحوه عملکرد پاسخگو باشد.

وی ادامه داد: پیشگیری امری علمی است که باید قبل از وقوع جرم انجام شود و به تمامی تدابیر پیشگیرانه غیر قهرآمیز اطلاق می‌شود و این امر موجب امنیت پایدار در جامعه شده و اثرات آن به مراتب بیشتر از پیشگیری‌های وضعی و انتظامی و مجازات‌های پس از وقوع جرم است.
وی از مردم استان درخواست کرد تا با سهل انگاری و غفلت، موجبات وقوع جرم نسبت به اشخاص و اموال خود توسط مجرمین را تسهیل نکنند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار