ماجرای خیالبافی های یک نویسنده/مدیرعامل فولاد،منتخب هیات مدیره است و نه برعکس!

تاریخ انتشار: یکشنبه 28 اسفند 1401 | 18:35 ب.ظ
ماجرای خیالبافی های یک نویسنده/مدیرعامل فولاد،منتخب هیات مدیره است و نه برعکس! در روز های اخیر مطلبی کذب در فضای مجازی بر علیه مدیران پاک دست و پرتلاش صنعت فولاد منتشر شده است امید می رود نهادهای امنیتی و قضایی با برهم زنندگان آرامش شرکت های تراز اول ایران از جمله فولاد خوزستان که پس از موفقیت های پیاپی در سال جاری مورد هجوم مستقیم دشمن خارجی قرار گرفته است، برخورد قاطع و عبرت آموز شود.
در روز های اخیر مطلبی کذب با موضوع حسین هدایتی، فولاد خوزستان و پرونده فساد توسط شخصی معلوم الحال که بارها به خاطر نشر اکاذیب مجبور به صدور تکذیبیه و عذرخواهی شده اند در فضای مجازی بر علیه مدیران پاک دست و پرتلاش صنعت فولاد منتشر شده است.
 
این نوشته که مشخص است بر اساس جستجوهای اینترنتی و تحلیل های موهوم و خلاف واقع نگارش شده؛بدون ارائه هیچ سندی دال بر تخلف مالی در شرکت فولاد خوزستان، صرفاً بر اساس بی اخلاقی و حدس و گمان های ژورنالیستی زرد و گره زدن نام مدیران پرتلاش فولاد خوزستان به نام یک محکوم مالی (حسین هدایتی) سعی در مخدوش کردن چهره و خدمات افرادی است که در این سالها با تلاش های خستگی ناپذیر، ناجی برخی شرکت های رو به ورشکستگی همچون فولاد اکسین و مبتکر توسعه شرکت های بزرگی مانند فولاد خوزستان بوده اند.
 
این رسانه در جهت حفظ آرامش محیط تولید و تمرکز بر مسیر توسعه و تولید استان علاوه بر پیگیری جدی برای برخورد قاطع دستگاه قضا با دروغ پردازان به منظور تنویر افکار عمومی و جلوگیری از هتک حرمت مجرمانه خدمتگزاران واقعی مردم بخش هایی از این مطلب کذب را پاسخ می دهد .
 
۱.نویسنده در این مطلب به دروغ ورود امین ابراهیمی را به هیات مدیره شرکت نورد و لوله به هدایتی منصوب می کند؛ در صورتیکه وی از سوی “سبد سهام صندوق بازنشستگی” وارد هیئت مدیره این شرکت شده و سپس با تصویب هیات مدیره “سرپرست” آن شرکت شده است. اما امین ابراهیمی بدلیل دخالت های نابجای سهامدار اصلی و عدم توافق در نحوه مدیریت کارخانه در “کمتر از دو ماه” از این شرکت جدا شد. دقیقا بر خلاف مطلب کذب نویسنده مقاله، او از همان ماه نخست نشان داد که در تقابل با هدایتی و تیمش عمل می کند و به بهای حفظ مدیریت در این شرکت حاضر به پذیرش خواسته های غیرقانونی سهامدار عمده و تضییع حقوق سایر سهامداران نمی باشد.طبیعتا اگر این انتصاب از سوی تیم هدایتی صورت گرفته بود و ابراهیمی طبق دیدگاه های اقای هدایتی مدیریت کرده بود؛نمی بایست دوره مدیریت ایشان دو ماهه می شد!!!
 
۲.یکی از بخش های موهوم این نوشته که حاصل خیالبافی نویسنده است؛ ادعای تملک یک درصد از سهام فولاد خوزستان توسط هدایتی است و اینکه هدایتی توانسته با تملک یک درصد سهام این شرکت، دو عضو هیأت مدیره و مدیرعامل این شرکت را در چمبره مقاصد خود بگیرد!این در صورتی است که این ادعایی کذب بوده و “شخصی به نام هدایتی هیچگاه در شرکت فولاد خوزستان سهامدار نبوده” و طی سال های گذشته انتخاب مدیرعامل این شرکت توسط سهامدار اصلی فولاد خوزستان(گروه پایندگان) و با تصویب هیئت مدیره انجام گرفته شده است.
 
۳.نویسنده کذاب این نوشته، در جایی دیگر انتخاب مدیرعامل فولاد اکسین را حاصل توطئه ای پیچیده می داند؛ در صورتیکه همه صاحب نظران صنعت فولاد و اهالی رسانه و مدیران استان خوزستان اطلاع دارند که در سال ۱۳۹۷ در حالی که شرکت فولاد اکسین دچار زیان انباشته سنواتی و بدهی های چند هزار میلیارد تومانی بود؛ طی تفاهم نامه ای فیمابین وزیر وقت تعاون، کار و رفاه اجتماعی،استاندار وقت و محمد کشانی ( مدیرعامل وقت فولاد خوزستان) مقرر گردید به منظور نجات فولاد اکسین از ورشکستگی رسمی و نیز تکمیل زنجیره ارزش فولاد در استان خوزستان سهام دو شرکت مبادله شوند. بر اساس این تفاهم نامه ۱۴ بندی برای آغاز مراحل انتقال، مدیریت فولاد اکسین به دست مدیران توانمند فولاد خوزستان سپرده شد. “امین ابراهیمی به همراه تعدادی از مدیران متخصص فولاد خوزستان پس از دو سال تلاش شبانه روزی و مؤثر در نتایجی بی سابقه ضمن کسب سود ۲۵۰۰ میلیارد تومانی، بیش از ۲۸۰۰ میلیارد تومان تعهدات و بدهی های آن را تسویه کردند. جزئیات و مستندات این اقدامات ارزشمند در صورت های مالی ان شرکت قابل مشاهده و در دسترس است.”
 
۴.بر خلاف ادعای نویسنده؛ شرکت فولاد خوزستان همچون مادری دلسوز همواره از شرکت فولاد اکسین حمایت نموده و در تمام سال های گذشته حتی با ارسال مواد اولیه اعتباری و فروش چکی کمک حال این شرکت بوده است . ولی تنها دوره ای که فولاد اکسین توانست به سهامداران خود سود سهام پرداخت کرده و رفاه کارگران خویش را مهیا کند سال های ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۰ بود که مدیران کارآمد فولاد خوزستان اکسین را از چنگ افراد غیرمتخصص و نامرتبط نجات داده و اجازه دخالت این افراد را در امور شرکت ندادند.
 
۵.نویسنده در قسمت دیگر ادعای مضحکی را مطرح می کند که در زمان مدیریت عامل آقای محمد کشانی ، ایشان برادر همسر خود (امین ابراهیمی) را در هیات مدیره منصوب می کند؛که این ادعای کذب از اساس همراه با توهم است زیرا  هیچ گونه ارتباط خویشاوندی بین این دو مدیر فولادی وجود ندارد و از سویی کسانی که با کمترین اصول اداری آشنا هستند؛می دانند که اساساً در هیچ شرکتی انتصاب هیات مدیره در اختیار مدیرعامل نیست و از سوی سهامدار معرفی می گردد و
 
در پایان به عرض می رساند جوسازی های مغرضانه برخی افراد محتاج به جلب توجه، تاثیری در اراده فولادین مدیران و کارکنان شرکت فولاد خوزستان به عنوان سرداران جنگ اقتصادی نداشته و نخواهد داشت. کما به اینکه در طی سال جاری شرکت فولاد خوزستان با کسب عنوان بزرگ‌ترین شرکت صادرکننده کشور، کسب تندیس زرین تعالی سازمانی،رونمایی ازبومی سازی  ۱۵۶۰ قطعه برای اولین بار در ایران، رونمایی از ۳۳ پروژه بزرگ در دهه فجر، ۹ مرتبه شکستن پیاپی رکوردهای تولید (علی‌رغم محدودیت های برق و گاز) و دستاوردهای فراوان دیگر برای مردم شریف این سرزمین افتخار آفرینی کرده اند.
 
امید می رود نهادهای امنیتی و قضایی با برهم زنندگان آرامش شرکت های تراز اول ایران از جمله فولاد خوزستان که پس از موفقیت های پیاپی در سال جاری مورد هجوم مستقیم دشمن خارجی قرار گرفته است، برخورد قاطع و عبرت آموز نمایند.بدیهی است اقدامات حقوقی لازم نیز از طرف شرکت فولاد خوزستان صورت خواهد گرفت. 


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار