نقش زراعت چوب در تحقق نهضت ملی ایران سبز

تاریخ انتشار: سه شنبه 15 فروردین 1402 | 08:42 ق.ظ
نقش زراعت چوب در تحقق نهضت ملی ایران سبز توسعه طرح زراعت چوب نقش مهمی در تحقق طرح ملی ایران سبز و تولید و کاشت یک میلیارد درخت در کشور و خوزستان ایفا می‌کند.

رئیس اداره جنگل کاری و جنگل داری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان گفت: نهضت ملی ایرن سبز و تولید و کاشت یک میلیارد درخت یکی از ضروریات توسعه زراعت چوب در بازه زمانی ۴ ساله در ایران محسوب می‌شود که مورد تاکید وزارت جهاد کشاورزی و سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور است.

امین وثوقیان افزود: توسعه زراعت چوب را راهکاری آسان و موثر جهت فراهم سازی شرایط اجرای نهضت ملی تولید و کاشت یک میلیارد درخت است که با تراکم بالا در هر هکتار، یکهزار اصله درخت کاشته می‌شود.

وی زمین، آب و سرمایه اولیه را سه ضلع یک مثلث برای اجرای طرح زراعت چوب و عوامل مهم برای توسعه این طرح در سطح استان خوزستان و کشور برشمرد و ادامه داد: البته همکاری سایر دستگاه‌ها از جمله؛ وزارت جهاد کشاورزی، وزارت نیرو، وزارت صنعت، معدن و تجارت و سایر نهاد‌های مرتبط در توسعه زراعت چوب ضروری است.

وثوقیان مشارکت در طرح زراعت چوب را امری بااهمیت تلقی و اضافه کرد: کارخانه‌هایی از جمله؛ صنایع تولید ام دی اف، نئوپان و … وجود دارند که نیازمند چوب هستند و درصورت فراهم شدن زمینه اجرای طرح زراعت چوب برای آنها، از تولید نهال، کاشت و برداشت را انجام دهند و محصول نهایی آن را در تولید‌های خود مورد استفاده قرار دهند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار