سهم اهواز از روز پاک پارسال فقط یک روز

تاریخ انتشار: چهارشنبه 16 فروردین 1402 | 09:50 ق.ظ
سهم اهواز از روز پاک پارسال فقط یک روز کارشناس مسئول آزمایشگاه هوای اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان: شهر اهواز پارسال فقط یک روز پاک داشته است.

علیرضا آذریان گفت :  در سال گذشته از نظر آلودگی ذرات با کمتر از ۲.۵ میکرون، در اهواز یک روز پاک، ۹۳ روز قابل قبول، ۱۰۶ روز ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۴۸ روز ناسالم، هشت روز بسیار ناسالم و ۹ روز خطرناک داشتیم.

وی افزود: این در حالی است که در سال ۱۴۰۰، ۱۸ روز پاک، ۱۴۶ روز قابل قبول، ۱۲۳ روز ناسالم برای گروه‌های حساس، ۷۰ روز ناسالم و هشت روز بسیار ناسالم داشتیم و روز خطرناک نداشتیم .

 کارشناس مسئول آزمایشگاه هوای اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان ادامه داد : نابراین این وضعیت نشان می‌دهد تعداد روزهای آلوده خوزستان در سال گذشته نسبت به سال قبل از آن افزایش یافته است.

آذریان گفت : البته این شرایط به این دلیل نیست که آلودگی خاصی به سیستم استان خوزستان تحمیل شده باشد بلکه شرایط جوی و پایدار و مواجه با اینورژن بسیار قابل توجه بوده است. سال گذشته شرایط سکون و بدون باد داشتیم بنابراین اصلا منفصانه نیست بحث آلودگی مربوط به کارخانجات و این مسائل را در این زمینه مطرح کنیم.

وی افزود : در سال گذشته از نظر آلودگی ذرات با اندازه ۱۰ میکرون نیز در اهواز چهار روز پاک، ۲۰۶ روز قابل قبول، ۹۶ روز ناسالم برای گروه‌های حساس، ۲۱ روز ناسالم، شش روز بسیار ناسالم و ۲۲ روز خطرناک داشتیم.

 کارشناس مسئول آزمایشگاه هوای اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان ادامه داد : در سال ۱۴۰۰ از نظر آلودگی ذرات با اندازه ۱۰ میکرون نیز ۱۳ روز پاک، ۲۶۹ روز قابل قبول، ۶۷ روز ناسالم برای گروه‌های حساس، هفت روز ناسالم، شش روز بسیار ناسالم و چهار روز خطرناک داشتیم.

آذریان گفت :  این وضعیت نشان می‌دهد نفوذ غبارها در سال ۱۴۰۱، روند افزایشی داشته است که یکی از دلایل این مساله این است که دوره زیادی کم بارشی داشتیم.

 آلودگی هوای شهر اهواز


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار