مدیرعامل سازمان خدمات موتوری شهرداری اهواز خبر داد: جمع آوری ۸۵ هزار مترمکعب نخاله در اسفندماه

تاریخ انتشار: چهارشنبه 16 فروردین 1402 | 08:24 ق.ظ
مدیرعامل سازمان خدمات موتوری شهرداری اهواز خبر داد: جمع آوری ۸۵ هزار مترمکعب نخاله در اسفندماه مدیرعامل سازمان خدمات موتوری شهرداری اهواز از جمع آوری حدود ۸۵ هزار مترمکعب نخاله در اسفند ماه سال ۱۴۰۱ خبر داد. اسماعیل آخوند شوشتری امروز ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۲ با بیان اینکه از یک سال و ۴ ماه پیش که فعالیت خود را در سازمان خدمات موتوری آغاز کردم فقط تعداد ۶ دستگاه ماشین فعال […]
مدیرعامل سازمان خدمات موتوری شهرداری اهواز از جمع آوری حدود ۸۵ هزار مترمکعب نخاله در اسفند ماه سال ۱۴۰۱ خبر داد.
اسماعیل آخوند شوشتری امروز ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۲ با بیان اینکه از یک سال و ۴ ماه پیش که فعالیت خود را در سازمان خدمات موتوری آغاز کردم فقط تعداد ۶ دستگاه ماشین فعال بود تصریح کرد: از ابتدا کار بازسازی و بهسازی ماشین آلاتی که در خدمات موتوری وجود داشت و در کنار آن ماشین آلاتی که در انبار و نواحی متوقف شده و برای شهرداری کاربری و کارآیی نداشتند را بازسازی صفر تا صد انجام داده و وارد مدار کنیم .

وی با اشاره به اینکه سال گذشته حدود ۴۰ دستگاه بازسازی و وارد مدار شدند خاطرنشان کرد : افزایش دستگاه پرس حمل زباله از دو دستگاه به ۱۲ دستگاه، یک پرس ۱۰ تن ، قلطک نوارکوب، ۳ دستگاه بالابر ۸ متری، ۱۲ متری و ۱۸ متری تلسکوپی، ۴ دستگاه کمپرسی ۱۰ تن، ۲ دستگاه کشنده که همگی فرسوده بوده و استفاده نمی شدند از جمله این اقدامات است.

به گفته وی؛ خودرو وانت نیسان نیز برای استفاده جدول شور و بازو غلتان نیز در حال بازسازی هستند.

مدیرعامل سازمان خدمات موتوری شهرداری اهواز گفت: سنوات گذشته یک جاروی مکانیزه خریداری شده بود که اکنون کاربری آن را راه اندازی کردیم و یک دستگاه بازوی مکانیزه آلمانی نیز خریداری کردیم.

آخوند شوشتری با بیان اینکه یکی از اولویت های اصلی سازمان تعمیرکاری و سرویس کاری ماشین آلات است بیان کرد: برای سرویس کاری، جوشکاری، تعمیر و آپاراتی دستگاه مورد نیاز را خریداری و راه اندازی کردیم که اکنون ماشین ها بصورت روزانه چک می شوند و اگر خرابی داشته باشند برطرف می شود؛ از طرفی بعد از هر شیفت کاری ماشین های زباله شست و شو می شوند تا برای شیفت کاری بعد آثاری از زباله ها و بوی بد باقی نماند.

وی افزود: بهمن ماه سال گذشته از معاونت خدمات شهری شهرداری اهواز در خصوص جمع آوری نخاله های ساختمانی ابلاغی به ما انجام شد، در همین راستا ابتدا چهارنقطه پلیس راه قدیم، مصالح فروشان قبل از شهرک ملاشیه، بلوار نفت و سایت صفیره در ۴ گوشه شهر اهواز برای جمع آوری و دپوی نخاله ها مشخص و تابلوها در محل های گذر نصب شدند.

مدیرعامل سازمان خدمات موتوری شهرداری اهواز درخصوص ماشین آلات فعال در حوزه نخاله های ساختمانی عنوان کرد: این دستگاه ها به جی پی اس مجهز شدند و تمام مجوزها به پیمانکارانی که ماشین آنها جی پی است داشته باشد داده می شود، همچنین پایان کارها برهمین مبنا صادرمی شود.

آخوند شوشتری با بیان اینکه برای جمع آوری نخاله نقشه برداری از سطح شهر انجام دادیم و برحسب وجود رودخانه کارون و استهلاک، منطقه را به دو قسمت شرق و غرب کارون تقسیم کردیم اظهار کرد: در مجموع اسفند ماه ۱۴۰۱ حدود ۴۰ قطعه پاکسازی نخاله های حجیم در مناطق انجام شد که برآورد جمع آوری، تسطیح و پاکسازی محدود حدود ۸۵ هزار مترمکعب با پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصد بوده است که کوی مهدیس، بلوار پاسداران، پاستوریزه، کوی نفت ابتدای پل ولایت، بقایی، مسیر اهواز – خرمشهر، منطقه دو، فاز ۳ کوی ملت، پدافند، کوی علوی از جمله این مناطق هستند.

وی افزود: محیط هایی که پاکسازی می شوند برای نگهداشت و اجرای پروژه های عمرانی به مناطق تحویل داده می شوند که نگهداری برعهده آنها می باشد.

مدیرعامل سازمان خدمات موتوری شهرداری اهواز با اشاره به راه اندازی سامانه ۱۳۷ یارگفت: باکس هایی مخصوص جمع آوری نخاله های جز وجود دارد که شهروندان متقاضی می توانند از طریق ثبت نام در سایت ۱۳۷Yar.ahvaz.ir درخواست خود را ثبت کرده تا برای آنها تشکیل پرونده صورت گیرد و باکس در اختیارشان قرارداده شود؛ همچنین پس از پایان کار نخاله ها توسط سازمان از محل جمع آوری و به محل تخلیه انتقال داده می شود.

آخوند شوشتری با اشاره به اینکه ماشین آلات برای سازمان درآمدزا هستند خاطرنشان کرد: متاسفانه ظرفیت شهرداری برای ماشین آلات پایین است و اگر بتوانیم ماشین های بیشتری بیاوریم تاثیرگذاری آن بیشتر است اما همین بازسازی و وارد مدار کردن ماشین آلات نوعی کسب درآمد است و به جای کرایه از ظرفیت خودشان استفاده می شود.

وی اضافه کرد: ماشین آلاتی مثل لودر، بک هول و گریدر خریداری شده که تا چندماه آینده تحویل داده می شوند، با این کار حجم قابل توجهی از کار شهرداری با این ماشین آلات انجام می شود؛ از طرفی جمع آوری زباله های برخی مناطق از طریق سازمان خدمات موتوری انجام می شود که اینها خود از جمله موارد درآمدزایی برای سازمان است .

مدیرعامل سازمان خدمات موتوری شهرداری اهواز در خصوص بهبود وضعیت نخاله ها بیان کرد: شهرداری اهواز سال گذشته از طریق مناقصه دستگاه بازیافت نخاله خریداری کرده است که این دستگاه قابلیت جابجایی در مناطق را دارد و سبب می شود بخش قابل توجهی از نخاله های تولیدی بازیافت شوند ؛ یک بخش دستگاه تحویل داده شده و در حال انجام کاربری است، به احتمال زیاد این ماه قسمت دوم آن وارد اهواز می شود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار