استاندار خوزستان:

اختصاص سهم دولت از درآمد نیشکر به خوزستان

تاریخ انتشار: شنبه 19 فروردین 1402 | 08:55 ق.ظ
اختصاص سهم دولت از درآمد نیشکر به خوزستان حسینی محراب، استاندار خوزستان گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته از طریق دولت و مجلس، سهم دولت از درآمد صنایع نیشکر به خوزستان تعلق گرفت.
 

علی اکبر حسینی محراب اظهار کرد: ۴۰ درصد حق سهم صنایع نیشکر مربوط به بانک ملی، ۴۰ درصد متعلق به بانک صادرات و ۲۰ درصد سهم دولت بود که ارزش این سهم با نرخ گذاری در بورس معادل ۳۰ هزار میلیارد تومان است که اجازه داده شده این اعتبار در خوزستان هزینه شود.

وی افزود: باید تلاش کنیم هرچه سریع‌تر این حق سهم از طریق دولت به استان تغذیه شود چرا که اگر محقق شود می‌توانیم به اندازه تمام بودجه یکسال گذشته استان، به صورت یکجا برای طرح‌های کشاورزی به ویژه طرح‌های کشاورزی در شمال استان هزینه کنیم.

استاندار خوزستان با اشاره به اینکه اجرای طرح آمایش سرزمین در دستور کار استانداری خوزستان است، تاکید کرد: ضرورت دارد با توجه به مقدورات و امکانات استان این طرح به روز شود چرا که در گذشته طرح آمایش سرزمین در استان دارای سه بخش بود، اما امروزه این رویه باید تغییر کند.

حسینی محراب با اشاره به وجود صنایع بزرگ بالادستی در خوزستان همچون فولاد، نیشکر، نفت و پتروشیمی خاطرنشان کرد: باید متناسب با این صنایع بزرگ، کارگاه‌ها و صنایع کوچک در پایین دست ایجاد شود.

وی بیان کرد: اگر در شهرستان‌های دزفول، شوش، شوشتر و اندیمشک کشاورزی هدف است بنابراین باید در این شهرستان‌ها صنایع تبدیلی متناسب با بخش کشاورزی و باغبانی شکل بگیرد.

استاندار خوزستان با تاکید بر لزوم توجه به تجارت بین‌الملل و صادرات از طریق صنایع بالادستی و پایین دستی، یادآور شد: از ۲ دهه پیش موضوع احداث پایانه گل و گیاه و پایانه صادرات میوه و صیفی‌جات در دزفول مطرح بود، اما این طرح همچنان محقق نشده و فقط ۶۰ تا ۷۰ درصد مراحل آن انجام شده است.

حسینی محراب گفت: اگر زنجیره‌های صنایع کوچک و بزرگ بالادست و پایین دست و خوشه‌ها را به هم وصل کنیم از سویی با تجارت خارجی در بازار منطقه می‌توانیم شاهد جریان ثروت در استان باشیم.

وی با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته در خصوص طرح کشاورزی ۵۵۰ هزار هکتاری استان خوزستان که در پایین دست سدها و زمین‌ها صورت می‌گیرد، اظهار کرد: در برنامه امسال بودجه‌ای برای این طرح دیده نشده بود و صرفاً ۱۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای مطالعه آن در نظر گرفته شده بود.

 


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار