تامین نهاده مرغداران خوزستان و افزایش توزیع مرغ

تاریخ انتشار: شنبه 19 فروردین 1402 | 09:32 ق.ظ
تامین نهاده مرغداران خوزستان و افزایش توزیع مرغ معاون استاندار خوزستان : به زودی بخشی از نهاده‌های وارد شده به کشور در استان توزیع و نیاز مرغداران تاحدود زیادی رفع خواهد شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خوزستان در حاشیه بازدید از کشتارگاه طیور زرین اهواز با بیان اینکه ۶ میلیون تن نهاده دامی در بندر امام خمینی (ره) وجود دارد گفت: به زودی بخشی از این نهاده‌ها در استان توزیع و نیاز مرغداران تاحدود زیادی رفع خواهد شد.

 

آقا رضا فتوحی بیان کرد: با توزیع این میزان کالای اساسی تا بخش زیادی از مشکل تامین نهاده مرغداران در استان برطرف خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه تامین نهاد‌ها در مقاطع زمانی به دلیل اعمال تحریم‌های ظالمانه با چالش روبرو بود گفت: این شرایط باعث بروز مشکلاتی در واردات نهاده‌ها شده بود، اما با پیگیری‌های صورت گرفته شرایط بهبود یافت و روند ورود نهاده‌ها به بندر امام خمینی (ره) به عنوان تامین کننده ۷۰ درصد کالا‌های اساسی وارداتی کشور در حال تسریع است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان از کشتارگاه‌های طیور استان خواست در کشتار به موقع مرغ جهت توزیع مناسب این کالا در بازار همکاری لازم داشته باشند تا با کمبودی در این بخش مواجه نباشیم.

فتوحی با اشاره به اینکه دولت ذخیره سازی خوبی از مرغ انجام داده است اظهارکرد: بالغ بر ۵۰ هزار تن مرغ در کشور ذخیره سازی شده و بیشترین سهم نیز به خوزستان داده شده است.

وی گفت: مرغ ذخیره سازی شده به زودی وارد بازار می‌شود و کمبود‌های به وجود آمده در برخی نقاط برطرف خواهد شد.

در خوزستان ۹ کشتارگاه طیور دام وجود دارد.

۸۰۰ مرغداری در استان وجود دارد که به طور میانگین روزانه ۲۰۰ تن مرغ تولید و به کشتارگاه تحویل می‌دهند.

نیاز روزانه مرغ در استان ۴۵۰ تن است و میزان تولید مرغداری‌ها جوابگوی نیاز استان نیست.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار