تجربه گردشگری دریایی بیش از ۳۵۴ هزار مسافر نوروزی در خوزستان

تاریخ انتشار: یکشنبه 20 فروردین 1402 | 10:51 ق.ظ
تجربه گردشگری دریایی بیش از ۳۵۴ هزار مسافر نوروزی در خوزستان مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان از بهره مندی بیش از ۳۵۴ هزار و ۸۸۰ نفر مسافر نوروزی از گردشگری دریایی در نوروز امسال خبر داد.

بهروز آقائی گفت: به دنبال استقبال مهمانان و مسافران نوروزی از امکانات و بستر‌های مهیا و ایمن در گردشگاه‌های دریاییخوزستان که با اتخاذ تمهیدات مدیریتی و کار‌های اجرایی لازم برای ارتقاء ایمنی گردشگری دریایی و تسهیل بهره‌مندی ازجاذبه‌های دریایی استان فراهم شده بود، ۳۵۴ هزار و ۸۸۰ نفر با استفاده از ٢ فروند کشتی تفریحی، یک فروند بارج، ٧ فروند موتور لنج و ١۴٢ فروند قایق در ١١ ایستگاه دریایی مجاز از اواخر اسفند پارسال تا ۱۷ فروردین ماه امسال در سطح استان خوزستان تردد کردند.

وی با بیان اینکه بیش از ۲۵۶ هزار نفر از کاروانیان راهیان نور از یادمان اروند در شهرستان آبادان بازدید کرده‌اند، افزود: ۴۸ هزار و ۳۰۲ نفر از گردشگران نیز از اسکله‌های شماره یک تا ۴ و جزیره مینو در شهرستان خرمشهر بهره‌مند شده‌اند.

آقایی تعداد گردشگران در بندر ماهشهر را حدود ۳۸ هزار نفر اعلام کرد و ادامه داد: گردشگران در این شهرستان از پارک ساحلی مجیدیه، اسکله خور سمایلی، پارک ساحلی بندر امام خمینی و اسکله مجتمع بندری امام خمینی با شرایط ایمن به گردشگری دریایی پرداخته‌اند.

رئیس کمیته گردشگری دریایی خوزستان همچنین اسکله صیادی بحرکان را از جمله ایستگاه دریایی مجاز و ایمن استان در تعطیلات نورزی عنوان کرد که در آن بیش از ١٢ هزار نفر از هموطنان از جاذبه‌های دریایی این منطقه بهره‌مند شدند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان می‌گوید: باتوجه به توانمندی‌ها، ظرفیت‌های قابل توجه دریایی و هم‌افزایی بخش خصوصی و حمایت دستگاه‌های اجرایی مربوط، شاهد برقراری گردشگری دریایی در همه روز‌های سال باشیم.

این مقام مسئول برقراری گردشگری دریایی ایمن و بدون حادثه را از ویژگی‌های متمایز گردشگری دریایی امسال برشمرد و اضافه کرد: همچنین کار‌هایی نظیر تعیین محدوده ایمن تردد برای همه شناور‌ها در ایستگاه‌های معرفی شده، استقرار گروه‌های نظارتی به صورت مستمر در محل ایستگاه‌های مصوب، استقرار شناور‌های ناجی در همه ایستگاه‌ها، آماده به‌کاری تیم واکنش سریع برای شرایط اضطرار در نقاط گردشگری دریایی، اطلاع‌رسانی محیطی با نصب بنر و راهنما در معابر، مسیر‌ها و ایستگاه‌های گردشگری، و توزیع یکهزار و ۲۰۰ جلیقه در ایستگاه‌های معرفی شده، انجام شد.

آقائی ارائه بسته‌های فرهنگی و رفاهی به بازدیدکنندگان از مجتمع بندری امام خمینی شامل؛ ایجاد فضای استراحت، استقرار اورژانس دو تختخوابی با امکانات کامل، حمام و سرویس بهداشتی نمازخانه، برپایی چادر‌های اقوام با هدف استراحت مسافران و آشنایی با اقوام، تعبیه میز و صندلی جهت استراحت مهمانان در محل و برپاکردن موسیقی سنتی و محلی با هدف ایجاد فضای نشاط و معرفی فرهنگ جنوب و برپایی سفره هفت سین دریایی متناسب با فرهنگ دریایی و جنوب را از جمله این خدمات در بدو ورود مهمانان به مجتمع بندری امام خمینی برشمرد.

وی افزود: معرفی توانمندی‌های مجتمع بندری امام خمینی به لحاظ برخورداری از قابلیت‌های گردشگری دریایی، ترغیب و تشویق فعالان اقتصادی برای بهره‌گیری از مزیت‌های بازرگانی این مجتمع بزرگ بندری به عنوان بنگاه اقتصادی و معرفی خدمات و دستاورد‌های کشور در حوزه صنعت حمل و نقل دریایی به کاروانیان راهیان نور و هیئت‌های دانشجویی راهیان پیشرفت از اهم اهدافی است که به واسطه فعالیت‌های ستاد خدمات سفر این اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان دنبال می‌شود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار