موارد فوتی کرونا در خوزستان در خوزستان دو برابر شده است/ تاکید بر تزریق دُز یادآور واکسن

تاریخ انتشار: یکشنبه 20 فروردین 1402 | 09:16 ق.ظ
موارد فوتی کرونا در خوزستان در خوزستان دو برابر شده است/ تاکید بر تزریق دُز یادآور واکسن رییس مرکز بهداشت خوزستان گفت: موارد فوتی کرونا در نیمه اول فروردین ماه امسال نسبت به ۲ هفته آخر اسفند سال گذشته دو برابر شده که نشان دهنده افزایش خطر ابتلا به کرونا در استان است.

دکتر پژمان بختیاری نیا در بخش خبری سیمای خوزستان با اشاره به موج هفتم بیماری کرونا در خوزستان بیان کرد: در حال حاضر تعداد شهرستان های زرد کرونایی از هشت به ۱۱ مورد رسیده و یکی از مهمترین این شهرستان ها، اهواز است که یک چهارم جمعیت را به خود اختصاص داده است؛ همچنین شهرستان هفتکل نیز در وضعیت نارنجی قرار دارد.

وی افزود: مردم در پیشگیری و کنترل موج بیماری باید همکاری کنند و اصول خود مراقبتی به ویژه برای افراد پرخطر از جمله زنان باردار، افراد بالای ۶۰ سال و افراد با بیماری زمینه ای باید با جدیت رعایت شود.

بختیاری نیا ادامه داد: ۷۶ درصد از موارد فوتی در موج اخیر بالای ۶۰ سال بوده و ۹۵ درصد بیماری زمینه ای داشتند که نشان دهنده اهمیت بیشتر رعایت موارد بهداشتی برای این گروه از افراد است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: با توجه به در پیش رو بودن مراسم شب های قدر، عید فطر، فرا رسیدن گرما و روشن شدن کولرها به ویژه در مدارس استفاده از ماسک برای این گروه تاکید می شود.

وی با تاکید بر اهمیت تزریق دُز یادآور واکسن کرونا توضیح داد: ۵۰ درصد از فوتی های موج اخیر واکسن نزده بودند و ۵۰ درصد دیگر بیش از ۶ ماه از دریافت آخرین دُز آنها گذشته بود بنابراین توصیه می شود تمام افراد بالای ۱۸ سال که ۶ ماه یا بیشتر از تزریق دُز یادآور آنها گذشته حتما به واحدهای بهداشتی و درمانی مراجعه کنند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شهرهای اندیکا، لالی، گتوند، مسجدسلیمان، رامهرمز، امیدیه، بهبهان، هندیجان، رامشیر، اهواز و کارون در وضعیت زرد و هفتکل در وضعیت نارنجی قرار دارد. تعداد شهرهای زرد خوزستان هفته گذشته تا کنون از هشت به ۱۱ مورد رسیده است.

بر اساس این گزارش دزپارت، ایذه، باغملک، آغاجاری، بندر ماشهر، شادگان، خرمشهر، آبادان، دزفول، اندیمشک، شوشتر، باوی، شوش، کرخه، حمدیدیه، دشت آزادگان و هویزه در شرایط آبی کرونایی هستند.

از روز ۱۸ تا ۱۹ فروردین ۱۴۰۲ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۸۸۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی و ۴۴۷ نفر از آنها بستری شدند.

مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به هفت میلیون و ۵۹۷ هزار و ۹۸۲ نفر رسید و تاکنون هفت میلیون ۳۴۸ هزار و ۷۳۱ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

۸۴۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون ۵۶ میلیون و ۳۰ هزار و ۱۶۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

بر اساس آخرین به‌روزرسانی‌ها، تعداد شهرهای با وضعیت قرمز از ۱۹ به ۱۸ شهر کاهش و تعداد شهرهای با وضعیت نارنجی از ۴۵ به ۷۶ شهر افزایش یافت همچنین تعداد شهرهای با وضعیت زرد از ۲۳۳ به ۲۲۷ و تعداد شهرهای با وضعیت آبی از ۱۵۱ به ۱۲۷ شهر رسید.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار