نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری:

بهسازی تصفیه خانه‌های اهواز و احیای رودخانه کرخه مطالبات خوزستان از دولت است

تاریخ انتشار: دوشنبه 21 فروردین 1402 | 10:55 ق.ظ
بهسازی تصفیه خانه‌های اهواز و احیای رودخانه کرخه مطالبات خوزستان از دولت است  نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: بهسازی تصفیه خانه‌های اهواز و احیای رودخانه کرخه از جمله مطالبات خوزستان در دومین سفر استانی رییس جمهور است.
 

آیت الله حیدری در نشست هم اندیشی مدیران و مسئولان استان در محل استانداری خوزستان با اشاره به اینکه در آستانه دومین سفر استانی رییس جمهور به خوزستان هستیم بیان کرد: با تلاش دولت سیزدهم، بخشی از طرح نیمه تمام آبرسانی غدیر در مدت ۱۰ ماه به سرانجام رسید.

وی گفت: با توجه به وسعت زیادی این پروژه، تکمیل فازهای بعدی آن ضروری است تا از این طریق مردم اهواز نیز بتوانند بطور مطلوبی از این طرح بهره مند شود.

آیت الله حیدری به عمر بالای تصفیه خانه های اهواز اشاره کرد و گفت: باوجود انتقال آب با کیفیت از رودخانه دز اما این فرسودگی تصفیه خانه ها اهواز است که کیفیت آب شرب در این شهرستان را تحت تاثیر قرار داده است.

 

بهسازی تصفیه خانه‌های اهواز و احیای رودخانه کرخه مطالبات خوزستان از دولت است

 

وی افزود: مقام معظم رهبری دستور دادند که برای آبرسانی به فلات مرکزی از خلیج فارس و دریای عمان انجام شود و با این اقدام جلوی انتقال آب از رودخانه کارون گرفته می شود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: تا قبل از دهه ۹۰ کرخه یکی از رودخانه های پرآب کشور بود که شهرستان های زیادی در غرب و جنوب خوزستان از آب آن برای شرب و کشاورزی و دامداری استفاده می کردند که به دلیل یکسری سیاست های غلط در دولت قبل این رودخانه تقریبا خشک شده و آسیب زیادی به استان وارد شده است.

وی افزود: دولت‌های قبل در بالادست کرخه، ساخت سدهای متعددی را برنامه ریزی و طراحی کرده اند که برخی از آنها به بهره برداری رسیده و این درحالی است که این سدها اشتغال و کشاورزی در بسیاری از شهرستان های استان را به خطر انداخته است.

آیت اله حیدری اظهار داشت: انتقال آب از رودخانه های دز و کارون به کرخه یک راه حل موقتی است و در دراز مدت مضر است، با این اقدامات در دولت قبل به مردم خوزستان ظلم شده است.

وی افزود: پیشنهاد می کنیم که سدهایی که در بالادست کرخه ساخته شده تغییر کاربری داده شوند و از سد کشاورزی به برق آبی تبدیل شوند تا سرریز آنها به استان برسد و سدهایی که در دست ساخت هستند نیز متوقف شوند.

جذب سرمایه‌گذار در خوزستان به خوبی انجام نشده است

نماینده مردم ایذه و باغملک در مجلس شورای اسلامی در ادامه این نشست بیان کرد: مقام معظم رهبری امسال نیز بر رونق تولید تاکید دارند و باید فرمان رهبری عملی شود تا بخش زیادی از مشکلات اشتغال استان برطرف شود.

عبداله ایزدپناه ادامه داد: متاسفانه جذب سرمایه گذار در استان به خوبی انجام نشده و با وجود ظرفیت های خوبی که در استان وجود دارد سرمایه گذاران تمایلی به فعالیت در این استان ندارند.

 

بهسازی تصفیه خانه‌های اهواز و احیای رودخانه کرخه مطالبات خوزستان از دولت است

 

وی افزود: در مصوبات سفر استانی نخست رییس جمهور به خوزستان بسیاری از شهرستان ها مغفول ماندند و ضروری است در این سفر با دقت نظر بیشتری به شهرستان ها توجه شود.

دومین سفر استانی رییس جمهور به خوزستان در اردیبهشت ماه امسال انجام می گیرد.

در سفر استانی نخست رییس جمهور به خوزستان اعتباری بالغ بر ۳۶۰ هزار میلیارد ریال در نظر گرفته شد و سند توسعه استان بر اساس مصوبات این سفر برای استان تدوین شد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار