اعلام دو هشدار هواشناسی برای بارندگی و مواج شدن خلیج فارس

تاریخ انتشار: دوشنبه 21 فروردین 1402 | 11:49 ق.ظ
اعلام دو هشدار هواشناسی برای بارندگی و مواج شدن خلیج فارس اداره کل هواشناسی خوزستان در دو اطلاعیه جداگانه برای وضعیت جوی پیش رو ، ورود سامانه بارشی و مواج شدن خلیج فارس هشدارهای سطح قرمز و نارنجی صادر کرد.

مدیرکل هواشناسی خوزستان با توصیف شرایط جوی مورد انتظار و تقویت سامانه بارشی و ذوب شدن برف ارتفاعات از اواخر وقت چهارشنبه ۲۳/۰۱/۱۴۰۱ تا اواخر وقت پنجشنبه ۲۴/۰۱/۱۴۰۲ گفت : در این مدت شاهد رگبار شدید باران و رعد و برق، وزش باد شدید وانتظار ریزش تگرگ در مناطق مستعد) انتظار بارش بیش از ۱۰۰ میلیمتر و سیلابی شدن مسیل‌های کوهستانی خواهیم بود.

 

محمد سبزه زاری افزود : این شرایط روز چهارشنبه نیمه شمالی و حوضه آبریز رودخانه‌های دز و کرخه و روز پنجشنبه مناطق شمالی و شمال شرقی و حوضه آبریز رودخانه‌های دز و کارون پایدار است.

وی گفت :در این مدت  آبگرفتگی وجاری شدن سیالب ها، سیالبی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی در مناطق کوهستانی، لغزندگی جاده، اصابت صاعقه، اختالل در سفر‌های شهری و بین شهری بویژه در عبور از گذرگاه‌های کوهستانی، احتمال ریزش کوه، آبگرفتگی معابر، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و خسارت به صنعت کشاورزی دور از انتظار نیست.

سبزه زاری توصیه کرد : تمهیدات لازم جهت کاهش خسارات احتمالی ناشی از جاری شدن سیلاب، رعد و برق، وزش بادشدید و صاعقه بکار گرفته شود. آمادگی ناوگان حمل و نقل و راهداری، عدم توقف و تردد در حاشیه رودخانه هاو مسیل‌ها، پاکسازی آبرو‌ها و کانال‌های عبور آب درون شهری، پاکسازی دهانه پل‌ها، پرهیز از سفر‌های غیر ضروری، به همراه داشتن تجهیزات و سوخت کافی هنگام سفر، احتیاط در فعالیت کوهنوردی و جابجایی عشایر کوچرو، اقدامات لازم برای فعالیت‌های عمرانی و بتنریزی، تمهیدات لازم در جهت حفظ ماشین آلات کشاورزی، مدیریت در مصرف انرژی و انجام اقدامات پیشگیرانه از خسارت توسط شهرداری‌ها و راهداری‌ها و دستگاه‌های امدادی و سایر دستگاه‌های اجرایی مسئول در نظر گرفته شود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان همچنین در اطلاعیه دیگری با توصیف شرایط جوی مورد انتظار و وقوع رگبار و رعدوبرق و وزش باد نسبتا شدید تا شدید گاهی تندباد لحظه‌ای و مواج شدن دریا از اوایل وقت چهارشنبه ۲۳/۰۱/۱۴۰۲ ال اواخر وقت جمعه ۲۵/۰۱/۱۴۰۲ هشدار سطح نارنجی صادر کرد .

سبزه زاری افزود : در این مدت شاهد افزایش سرعت باد نسبتا شدید تا شدیدگاهی بسیار شدید و افزایش ارتفاع موج و تلاطم دریا در سواحل استان خوزستان همراه با رگبار و رعدوبرق و تگرگ در شمال خلیج فارس، مناطق ساحلی و دور از ساحل استان خوزستان خواهیم بود.

وی گفت : اختلال در تردد‌ها و فعالیت‌های دریایی خلیج فارس، خطر غرق شدن شناور‌ها بویژه شناور‌های سبک و نیمه
سنگین، پاره شدن تور‌های صیادی، خطر غرق شدن شناگران، خطر خسارت به تأسیسات ساحلی و فراساحلی دور از انتظار نیست و خودداری از تردد‌های دریایی بویژه تردد شناور‌های سبک و نیمه سنگین و قایق‌های صیادی و تفریحی، ممنوعیت
شنا، تمهیدات لازم جهت پیشگیری از هر گونه خسارت احتمالی ضروری است . 


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار