بررسی امکان تامین بخشی از خوراک پالایشگاه هویزه خلیج فارس

تاریخ انتشار: دوشنبه 21 فروردین 1402 | 09:09 ق.ظ
بررسی امکان تامین بخشی از خوراک پالایشگاه هویزه خلیج فارس نشست هم اندیشی مدیران صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس و مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با محور بررسی امکان تامین بخشی از خوراک پالایشگاه هویزه خلیج فارس، به میزبانی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب برگزار شد. به گزارش روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، این نشست هم‌اندیشی روز یک‌شنبه (۲۰ فروردین‌ماه ۱۴۰۲) با حضور جانشین […]

نشست هم اندیشی مدیران صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس و مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با محور بررسی امکان تامین بخشی از خوراک پالایشگاه هویزه خلیج فارس، به میزبانی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، این نشست هم‌اندیشی روز یک‌شنبه (۲۰ فروردین‌ماه ۱۴۰۲) با حضور جانشین مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس و مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، مدیر تولید، مدیرعامل پالایشگاه هویزه خلیج فارس و هیئت همراه به میزبانی مناطق نفت‌خیز جنوب، در دفتر مدیرعامل برگزار شد.
مهندس علیرضا دانشی مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، ناظر به اهمیت امر تولید و تاکید مقام معظم رهبری در سال جاری بر این مهم، اعلام آمادگی کرد: که این شرکت می‌تواند در آینده تامین کننده بخش قابل توجهی از خوراک پتروشیمی‌هویزه بوده و در این راستا از هیچ‌گونه همکاری مضایقه نخواهد کرد.
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در رفع موانع و مشکلات انتقال گاز به این پتروشیمی، بنا بر تعامل و همکاری دوسویه داریم گفت: به جهت جلوگیری از توقف تولید انتظار داریم در تامین خطوط انتقال و نگه‌داشت آن از ظرفیت‌های شرکت ملی صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس بهرمند گردیم.
مهندس دانشی یادآور شد: به جهت اینکه همچون ادوار گذشته از آسیب های عمل به طور جزیره ای مصون باشیم، ضرورت دارد به تشکیل کارگروه ها و کمیته های تخصصی مشترک در راستای ارتقاء کیفی و هدفمند امور، مبادرت نماییم.
وی با بیان اینکه از آثار سوء تصمیمات ادوار گذشته، وابستگی عملکرد پتروشیمی به تولید نفت بوده تصریح کرد: برنامه ریزی ضرورتا می بایست به گونه ای باشد که در گسترش میادینی اهتمام نماییم که صرفا تامین کننده خوراک پتروشیمی است تا در درصورت بسته شدن چاه های نفت، تولید پتروشیمی دچار اختلال و توقف نگردد.
مهندس حسن نشان زاده، جانشین مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس (هلدینگ خلیج فارس)، نیز ضمن قدردانی از مساعدت شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، خوراک پتروشیمی‌ها را دغدغه‌ای جدی برشمرد و اظهار امیدواری کرد که این مشکل در آینده‌ای نزدیک برطرف شود.
وی با تصدیق گفته‌های مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، گفت: شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس آماده هرگونه همکاری و تعامل در حوزه‌های مطالعاتی و سرمایه‌گذاری‌ست و افزود: هیچ‌گونه محدودیت و مانعی جهت مساعدت در فرآیندهایی که متضمن امر تولید شوند، وجود نخواهد داشت.
در پایان این نشست مقرر شد شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب و شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس به‌عنوان دو بازوی اقتصادی نظام جمهوری اسلامی با تعامل فی‌مابین و رفع موانع موجود و به واسطه اقدام جهادی در مسیر هدف بنیادین منافع ملی بیش از پیش اهتمام ورزند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار