ستاد رفع موانع تولید در منطقه آزاد اروند فعال شد

تاریخ انتشار: دوشنبه 21 فروردین 1402 | 11:24 ق.ظ
ستاد رفع موانع تولید در منطقه آزاد اروند فعال شد مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: ستاد رفع موانع تولید با محوریت استفاده از ایده‌ و طرح‌های فعالان اقتصادی شهرهای آبادان و خرمشهر در منطقه آزاد اروند تشکیل شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند روز دوشنبه در نشست با فعالان اقتصادی آبادان و خرمشهر ضمن گرامیداشت فرارسیدن شب‌های پرفیض قدر اظهار کرد: تولید و سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد جایگاهی بنیادی دارد که فلسفه ایجادی این شاهراه‌های تجاری را معنا بخشیده است.

علی زارعی افزود: سازمان منطقه آزاد اروند در این بخش ضمن هزینه کردهای فراوان، تأمل و برنامه‌ریزی، زیرساخت فراوانی نیز فراهم کرده که و هم اکنون فضا برای کار بیشتر و ارتقای سطح خدمات وجود دارد.

وی بیان کرد: در زمینه تشویق و تکریم سرمایه‌گذاران برای فعالیت در منطقه آزاد اروند و خروج واحدهای راکد از سکون موجود، اعطای تسهیلات راه‌اندازی و ارتقای خطوط تولید، فراهم‌ساختن زیرساخت‌های لازم برای سایت صنعتی و واحدهای تولیدی، همچنین هموارساختن مسیر صدور تولیدات به فرای مرزها و واردات مواد اولیه مورد نیاز کارگاه‌ها و کارخانه‌ها از جمله خدماتی است در راستای تحقق آن گام برمی‌داریم.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، خاطرنشان کرد: بخش تولید و رونق آن، یکی از دغدغه‌های اصلی و مهم مقام معظم رهبری است به گونه‌ای که این مهم دستکم در ۱۰ سال اخیر به عنوان یک موضوع محوری در دستور کار نظام قرار گرفته و شعار سال نیز بر اساس آن، تبیین و ابلاغ شده است.

در ادامه این نشست، چند نفر از فعالان اقتصادی، سرمایه‌گذاران و صاحبان مشاغل به بیان نکاتی پیرامون ارتقای شاخص‌های تجاری و اقتصادی منطقه همچنین بیان مشکلات و موانع موجود در مسیر تولید و فعالیت‌های تجاری پرداختند.

تامین امنیت شلمچه، ایجاد زیرساخت لازم در حوزه تولید، صادرات و حمل و نقل، رفع موانع تولید، چندگانگی حاکمیتی در منطقه آزاد اروند و تمرکز زدایی از مرکز استان بر روی سایت صنعتی، از دیگر نکاتی بود که در این نشست صمیمانه از سوی فعالان اقتصادی مطرح شد.

منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷ هزار و ۴۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) است.

این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت با داشتن ظرفیت‌های مناسب نظیر حمل و نقل جاده‌ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار