عشایر شمال خوزستان از قرار گرفتن در مسیر رودخانه‌ها خودداری کنند

تاریخ انتشار: سه شنبه 22 فروردین 1402 | 09:41 ق.ظ
عشایر شمال خوزستان از قرار گرفتن در مسیر رودخانه‌ها خودداری کنند امور عشایر شهرهای شمالی استان خوزستان روز سه شنبه طی اطلاعیه‌هایی از عشایر خواست از قرار گرفتن در مسیر رودخانه‌ها خودداری کنند.

اداره‌های امور عشایر دزفول و شوش روز سه شنبه در این اطلاعیه اعلام کرد: با توجه به هشدار سطح قرمز هواشناسی از عشایر مناطق مختلف شهرستان دزفول تقاضا می‌شود ضمن رعایت نکات ایمنی از قرار گرفتن در مسیر رودخانه‌ها، رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها خودداری کنند.

در این اطلاعیه آمده است: با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی و احتمال بارش شدید باران و جاری شدن سیل از امروز تا پایان هفته جاری، عشایر همجوار با رودخانه‌ها و مناطق کوهستانی شهرستان دزفول جوانب احتیاط را در تردد و جابجایی دام‌های خود رعایت کنند.

براساس این اطلاعیه، عشایر و مرتع‌داران باید تا پایان اعلام وضعیت هشدار در مسیر رودخانه‌ها، مسیل‌ها و جویبارها قرار نگیرند و برای جلوگیری از خطرات احتمالی ناشی از هرگونه جابجایی خودداری کنند.

طبق اعلام هواشناسی خوزستان، آبگرفتگی و جاری شدن سیلاب‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها و طغیان رودخانه‌های فصلی در مناطق کوهستانی و ذوب شدن برف ارتفاعات از اواخر روز چهارشنبه تا اواخر روز پنجشنبه پیش بینی شده است.

بارش بیش از ۱۰۰ میلیمتر باران، تگرگ، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید در مناطق مستعد پیش بینی شده است.

به دنبال پیش بینی هواشناسی مبنی بر بارندگی، دبی رودخانه دز نیز به ۷۰۰ مترمکعب بر ثانیه افزایش یافته و از شهروندان تقاضا شده از قرارگرفتن در بستر و ساحل رودخانه خودداری کنند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار