کشف و ضبط بیش از ۱۰ تُن فرآورده‌های خام دامی در خوزستان

تاریخ انتشار: شنبه 26 فروردین 1402 | 10:53 ق.ظ
کشف و ضبط بیش از ۱۰ تُن فرآورده‌های خام دامی در خوزستان در طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی اداره کل دامپزشکی خوزستان، ۱۰ تُن و ۳۲۲ کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی کشف و ضبط شد.

مدیر کل اداره دامپزشکی خوزستان با اشاره به اجرای طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی ویژه نوروز و ماه مبارک رمضان در سطح استان گفت: از ۱۳ اسفندماه پارسال تا ۲۵ فروردین ماه امسال ۱۴ هزار و ۹۱۰ مورد بازدید از قصابی‌ها و مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی انجام شده است.

دکتر ناصر عسکری فرد به کشف و ضبط ۱۰ هزار و ۳۲۲ کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی فاسد و غیر بهداشتی در این بازه زمانی اشاره کرد و افزود: ۶ هزار و ۴۰۵ کیلوگرم از این میزان محصولات معدوم شدند.

وی با بیان اینکه در این بازدید‌ها ۶ قصابی مهر و موم شده اند، ادامه داد: در طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی اداره کل دامپزشکی خوزستان ۴۸ گروه کارشناسی شامل؛ ۸۴ کارشناس بهداشتی و ۴۰ ناظر شرعی از کشتار دام در کشتارگاه‌های استان تا عرضه آن در بازار مشارکت دارند.

دکتر عسکری فرد زمان پایان طرح تشدید نظارت‌های بهداشتی دامپزشکی نوروز و ماه مبارک رمضان را ۴ اردیبهشت ماه امسال اعلام و اضافه کرد: بازدید‌های دوره‌ای پس از پایان این طرح ادامه دارد و هم استانی‌ها می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف از سوی عرضه کنندگان فرآورده‌های خام دامی، مراتب را از طریق شماره تلفن ۱۵۱۲ و سامانه پیامکی ۳۰۰۰۷۲۰۰۱۵۱۲ اطلاع دهند تا موضوع بررسی و با متخلفان برخورد شود.

وی در پایان از شهروندان خواست فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز خود را از فروشگاه‌ها و قصابی‌ها تهیه کرده و از خریداری محصولاتی از جمله؛ گوشت قرمز، مرغ کشتار روز و منجمد، ماهی، میگو و… از دستفروشان خودداری کنند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار