ترفند کلاهبرداران اینترنتی برای دریافت فطریه

تاریخ انتشار: دوشنبه 28 فروردین 1402 | 10:04 ق.ظ
ترفند کلاهبرداران اینترنتی برای دریافت فطریه رییس پلیس فتا استان خوزستان نسبت به احتمال کلاهبرداری از شهروندان در پوشش پرداخت زکات فطریه، کفاره و نذورات هشدار داد.

سرهنگ کارآگاه علی حسینی گفت: با توجه به ایام پایانی ماه مبارک رمضان و فرارسیدن عید سعید فطر، این نگرانی وجود دارد که افراد سودجو و فرصت طلب در بستر فضای مجازی بخواهند از شهروندان در پوشش پرداخت فطریه، کفاره و … اقدام به کلاهبرداری یا سوء استفاده کنند.

 

وی افزود: در همین راستا لازم است که کاربران دقت داشته باشند هنگام پرداخت فطریه و کفاره به افراد ناشناس اعتماد نکنند و فطریه و کفاره خود را به نهاد‌های معتبر پرداخت کنند، این هشدار هم در مورد فضای حقیقی وهم در مورد فضای مجازی صادق است.

سرهنگ حسینی عنوان کرد: در فضای مجازی ممکن است افراد سودجو با طراحی سایت‌های جعلی کاربران را به صفحات فیشینگ (جعلی) هدایت کرده و به بهانه پرداخت فطریه، کفاره و … اقدام به کپی کردن اطلاعات کارت بانکی و خالی کردن حساب بانکی آنان کنند، بنابراین لازم است که شهروندان حتما به آدرس‌های اینترنتی توجه کافی را داشته باشند و از کلیک کردن بر روی لینک‌هایی که از منابع ناشناس به عنوان خیریه ارسال می‌کنند، پرهیز کنند.

این مقام انتظامی ادامه داد: گاهی نیز ممکن است همین لینک‌ها، آلوده به بدافزار باشد و گوشی یا سیستم شهروندان را آلوده کند، از این رو توصیه می‌شود که از کلیک بر روی لینک‌های ناشناس که ممکن است به بهانه فطریه، تبریک عید و … باشد، پرهیز شود.

این مقام مسئول از مردم خواست: نذورات خود را فقط به حساب نهاد‌ها و موسسات دولتی و قابل اطمینان واریز کنند و از پرداخت نذورات در سایت‌های نامعتبر و حساب‌های شخصی افراد خودداری کنند، زیرا گاهی ممکن است افراد سودجو فقط این نذورات را جمع آوری کرده، اما آن را در راستای گفته شده هزینه نکنند.

رئیس پلیس فتا خوزستان تصریح کرد: شهروندان در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک می‌توانند از طریق سایت پلیس فتا به آدرس WWW.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری موارد خود را اطلاع دهند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار