خوزستان در مرحله ایمن از شرایط سیلابی/ تداوم رهاسازی تدریجی از سدها

تاریخ انتشار: دوشنبه 28 فروردین 1402 | 08:38 ق.ظ
خوزستان در مرحله ایمن از شرایط سیلابی/ تداوم رهاسازی تدریجی از سدها مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان با اشاره به اینکه مدیریت سیلاب استان از بهمن ماه سال گذشته شروع شده است گفت: با رهاسازی تدریجی از سدها، هم‌اکنون استان در مرحله ایمن از شرایط سیلابی قرار داد.

عباس صدریان فر یکشنبه در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار با اشاره به آخرین وضعیت مدیریت سیلاب اخیر استان اظهارکرد: تمامی برنامه ریزی ها و اقدامات لازم برای کنترل و مدیریت سیلاب ناشی از بارش‌های ۲۳ و ۲۴ فروردین ماه جاری در استان انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه مدیریت سیلاب در سدهای استان بخصوص سد دز از بهمن ماه سال گذشته آغاز شده است ادامه داد: با توجه به شدت بارش‌های پیش بینی شده اخیر، برنامه ریزی و اقدامات ویژه‌ای با هماهنگی و محوریت استانداری خوزستان جهت گذر ایمن از شرایط سیلابی انجام شده است.

مدیرعامل آب و برق خوزستان با تاکید بر اینکه همه ارکان این سازمان در حالت آماده باش کامل قرار دارند که باعث ایجاد آمادگی های لازم برای مدیریت سیلاب شده است افزود: در این مدت، هماهنگی های بین بخشی تیم های ستادی و عملیاتی بخصوص در طول ۲ هفته گذشته، شرایط ایمنی از نظر مدیریت سیلاب را فراهم کرده است.

صدریان فر خاطرنشان کرد: در سامانه بارشی اخیر تقریبا تمامی حوضه های میانی و رودخانه های پایین دست سد دز فعال و جریانهای سیلابی قابل توجهی ایجاد شد که خوشبختانه این موضوع از قبل پیش بینی شده و با کاهش خروجی به موقع سد دز، از همپوشانی این سیلاب‌ها و جریان خروجی سد دز جلوگیری گردید.

مدیرعامل سازمان آب و برق خوزستان با اشاره به اینکه جریان رودخانه دز در محدوده تاب آوری حفظ شده است یادآورشد: هم‌اکنون رهاسازی آب از تمامی سدهای استان در محدوده ایمن رودخانه ها قرار دارد.

بر اساس این گزارش، در سیلاب اخیر ورودی سد دز به بیش از پنج هزار و ۲۰۰ متر مکعب در ثانیه رسید که طی ۲۴ ساعت حجمی معادل ۲۳۶ میلیون متر مکعب وارد این سد شده است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار