صفر شدن رسوب کالاها در انبار‌های اموال تملیکی اهواز

تاریخ انتشار: سه شنبه 29 فروردین 1402 | 08:46 ق.ظ
صفر شدن رسوب کالاها در انبار‌های اموال تملیکی اهواز رئیس سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی کشور: کالای رسوبی مربوط به سال‌های قبل در انبار اموال تملیکی اهواز به صفر رسیده است.

سید عبدالمجید اجتهادی در نشست با رئیس کل دادگستری خوزستان در اهواز بیان کرد: در جریان سفر خود به اهواز و بازدیدی که از انبار‌های اموال تملیکی اهواز شد، خوشبختانه با اقدامات خوبی که در خوزستان انجام شده، وضعیت نگهداری اموال بسیار رضایت‌بخش بود.

وی افزود: خوزستان از استان‌های پیشرو در احداث انبار اموال تملیکی است که باتوجه به تجمیع انبار‌های اهواز در یک انبار بزرگ و مجهز به نام شهید قاسم سلیمانی، نحوه نگهداری کالا‌ها در این انبار و برگزاری مزایده‌های متعدد، جزو استان‌های برتر قرار گرفته است.

رئیس سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی کشور ادامه داد: این موفقیت نتیجه حاصل همکاری دادگستری و دادستانی و دستگاه‌های اجرایی خوزستان از جمله اداره کل اقتصاد و دارایی و معاونت غذا و دارو، با اداره کل جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان است.

رئیس سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی کشور با قدردانی از رئیس کل دادگستری خوزستان در تعیین تکلیف اموال متروکه در انبار‌ها به ویژه ذرت‌های آلوده، گفت: با ایجاد ظرفیت جدید در قانون بودجه سال ۱۴۰۲، ماشین آلات سنگین راهسازی در انبار گمرک خرمشهر نیز به زودی به مزایده گذاشته می‌شوند که با این اقدام، از هدر رفت بیت‌المال جلوگیری خواهد شد.

وی همچنین از اداره کل تعزیرات استان خوزستان در صدور به موقع آرای پرونده‌های قاچاق قدردانی کرد و گفت: سرعت کار در این استان به شکلی است که هم صدور آرا با دقت و سرعت انجام می‌شود و هم با نهایی شدن آرای صادره، اموال به سرعت تعیین تکلیف می‌شوند.

اجتهادی اظهار کرد: طبق قانون بودجه ۱۴۰۲، مبلغ چهار هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال از درآمد‌های سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی به سازمان زندان‌های کشور تعلق خواهد گرفت که قدم مثبتی در راستای اصلاح مجرمین خواهد بود.

رشد ۳۲۸ درصدی فروش اموال تملیکی خوزستان

رئیس کل دادگستری استان خوزستان نیز در این دیدار گفت: در سال گذشته، اموال متروکه و معطل مانده موجود در انبار‌های استان به ارزش بیش از سه هزار و ۹۲۰ میلیارد ریال بود که تعیین تکلیف و به فروش رسیدند که رشد ۳۲۸ درصدی را نسبت به سال قبل از آن نشان می‌دهد.

علی دهقانی افزود: همچنین ۴۳۰ میلیارد ریال از اموال نیز به صاحبان آن اعاده شد که نسبت به سال قبل از آن، رشد ۴۴۵ درصدی داشته است.

دهقانی اضافه کرد:نظر به دستور رییس قوه قضاییه مبنی بر نظارت و اقدامات لازم در جهت سرعت بخشیدن به تعیین تکلیف اموال موجود در انبار‌های سازمان اموال تملیکی به منظور حفظ و صیانت از حقوق بیت المال، سال گذشته این موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت و با تشکیل کمیته تعیین تکلیف اموال و نظارت میدانی و مصوبات کاربردی، نسبت به ساماندهی و تعیین تکلیف بخش قابل توجهی از کالا‌ها و اموال موجود در انبار‌ها اقدام شد.

وی ادامه داد: در همین راستا به صورت مستمر از انبار‌های اموال تملیکی استان بازدید و دستور لازم برای ساماندهی، فروش کالا‌های سالم از طریق مزایده و معدوم کردن کالا‌های متروکه غیر قابل مصرف صادر شد و کمیته مذکور نیز به صورت مستمر بر این امور نظارت می‌کند.

در ادامه مدیر جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان خوزستان، مسعود امینی گفت: سال گذشته ۹۳۱ پرونده پس از صدور رای، در قالب فروش، اعاده، استرداد، واگذاری و انهدام، تعیین تکلیف شد که ارزش ریالی مجموع آن‌ها پنج هزار و ۵۰۰ میلیارد ریاا برآورد شده است.

رئیس سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی کشور در سفر به خوزستان از انبار‌های اموال تملیکی استان و نحوه نگهداری و فروش کالا‌ها بازدید کرد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار