تجار می‌توانند از طریق دریا بخش مهمی از نیازهای سوریه را تامین کنند

تاریخ انتشار: چهارشنبه 30 فروردین 1402 | 10:35 ق.ظ
تجار می‌توانند از طریق دریا بخش مهمی از نیازهای سوریه را تامین کنند عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی مشترک ایران و سوریه بر ضرورت استفاده از حمل و نقل دریایی به منظور دستیابی به بازارهای کشور سوریه تاکید کرد. شهلا عموری، با اشاره به اهمیت ارتقای روابط تجاری با کشور سوریه گفت: یکی از راهکارهای دستیابی به بازارهای کشور سوریه استفاده از حمل و نقل دریایی به عنوان […]

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی مشترک ایران و سوریه بر ضرورت استفاده از حمل و نقل دریایی به منظور دستیابی به بازارهای کشور سوریه تاکید کرد.

شهلا عموری، با اشاره به اهمیت ارتقای روابط تجاری با کشور سوریه گفت: یکی از راهکارهای دستیابی به بازارهای کشور سوریه استفاده از حمل و نقل دریایی به عنوان یک مزیت دسترسی میان دو کشور است که باید برای ارتقای سهم صادرات کالای غیر نفتی به کشور سوریه در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: با توجه به شرایط و تعاملاتی که میان ایران و سوریه وجود دارد، بازرگانان و تجار باید از این شرایط به عنوان یک فرصت استفاده کنند و به بهترین شکل به بازارهای سوریه ورود کنند و سهم بیشتری از بازار این کشور را به دست آورند.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی مشترک ایران و سوریه با تاکید بر شناخت بازار کشور سوریه به منظور صادرات محصولات تولیدی به این کشور گفت: در این راستا به منظور توسعه صادرات محصولات غیرنفتی باید از زیرساخت‌های استان برای توسعه روابط تجاری با سوریه به بهترین شکل استفاده کنیم.

عموری عنوان کرد: استفاده از حمل و نقل دریایی برای صادرات یکی از راهکارهایی که می‌تواند منجر به دستیابی به بازارهای کشور سوریه شود زیرا بسیار کم هزینه است و می‌تواند به بهبود سهم تجارت ایران با سوریه کمک کند و راهگشای توسعه صادرات به دیگر کشورهای منطقه باشد.

وی ادامه داد: تجار و بازرگانان ایرانی و به ویژه خوزستان می‌توانند بخش مهمی از نیاز سوریه را از طریق تجارت دریامحور تامین کنند زیرا این کشور به واردات محصولات غیر نفتی از دیگر کشورها نگاه ویژه‌ای دارد.

عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی مشترک ایران و سوریه در پایان با تاکید بر اینکه رشد صادرات به رشد تولید کمک خواهد کرد و این معادله دوطرفه است، خاطرنشان کرد: گسترش روابط تجاری با سوریه می‌تواند زمینه‌ساز رشد تولید و ایجاد اشتغال شود و در شرایط فعلی اقتصاد کشور باید از ظرفیت‌ها به بهترین شکل بهره برد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار