کسب استاندارد ملی ۱۶۰۰۰ (INSO 16000) برای اولین بار در سطح شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب

تاریخ انتشار: پنجشنبه 31 فروردین 1402 | 09:33 ق.ظ
کسب استاندارد ملی ۱۶۰۰۰ (INSO 16000) برای اولین بار در سطح شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب سرپرست معاونت مدیر تولید(بهینه سازی مصرف انرژی( از کسب استاندارد ملی ۱۶۰۰۰ (INSO 16000) برای اولین بار در سطح شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با معاینه فنی موتور خانه ها و کاهش انتشار آلاینده های هوا – موضوع ماده ۱۷ قانون هوای پاک، خبر داد. جواد ذوالفقاری سرپرست معاونت مدیر تولید(بهینه سازی مصرف انرژی(گفت: دستور […]

سرپرست معاونت مدیر تولید(بهینه سازی مصرف انرژی( از کسب استاندارد ملی ۱۶۰۰۰ (INSO 16000) برای اولین بار در سطح شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با معاینه فنی موتور خانه ها و کاهش انتشار آلاینده های هوا – موضوع ماده ۱۷ قانون هوای پاک، خبر داد.

جواد ذوالفقاری سرپرست معاونت مدیر تولید(بهینه سازی مصرف انرژی(گفت: دستور العمل بازرسی و آزمون دوره ای در دنیای کنونی مدیریت صحیح انرژی، بیش از هر زمان دیگری اهمیت پیدا کره است. توسعه پایدار در حوزه های مختلفی از جمله اقتصاد، محیط زیست، سیاست خارجی، صنعت و تکنولوژی مستقیما تحت تاثیر سیاست های کلان و برنامه های اجرایی هر یک از نهاد های کشور در رابطه با مسأله انرژی می باشد. لذا در کشور ما بخش ساختمان و مسکن با داشتن سهم قابل توجهی در مصرف انرژی یکی از بخش های عمده مصرف کننده انرژی بوده و میزان مصرف انرژی در این بخش چندین برابر استاندارد های جهانی است.

وی تصریح کرد: در کشور ما با وجود تلاش های خوبی که صورت گرفته تاکنون طرحی همه جانبه به منظور یکپارچه سازی و استاندارد سازی دستور العمل های مربوط به تاسیسات (به ویژه موتور خانه ها) که دارای رویکردهای مختلف انرژی، زیست محیطی، ایمنی، کارایی، آسایش حرارتی باشد تدوین نشده و در استانداردملی ۱۶۰۰۰ (INSO 16000) تلاش شده است که در این راستا حرکت شود. جامع بودن و همه جانبه گرایی، قابل اجرا بودن، اثر بخشی، نوآوری و هزینه ای بسیار کم از خصوصیات و مزایای این استاندارد می باشد.

 ذوالفقاری افزود: ( استاندارد ملی ۱۶۰۰۰) ، برای اولین بار در سطح شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و توسط معاونت بهینه سازی مصرف انرژی، استقرار پیدا کرده که شامل موتور خانه های تمامی ساختمان های اداری، رفاهی و  ورزشی می باشد که به صورت سالیانه پایش خواهند شد.

وی در پایان سخنان خود بیان کرد: معاینه فنی موتور خانه ها، روشی بسیار سودمند برای کاهش مصرف انرژی و کاهش تولید گاز های آلاینده و سمی می باشد. این استاندارد به عنوان یک گام ضروری جهت ممیزی، بهینه سازی و کاهش معضلات موتورخانه ها تهیه شده و شامل مراحل مختلفی از جمله « بررسی کامل ساختمان موتور خانه و اجزای آن و تنظیم شناسنامه موتور خانه»، « آنالیز محصولات احتراق خروجی از دودکش با دستگاه آنالایزور گاز و مقایسه آن با استاندارد »، « تنظیم دقیق مشعل به منظور کاهش مصرف سوخت و گاز های آلاینده هوا»، « اندازه گیری و متعادل نمودن قدرت مکش دودکش به منظور بالابردن راندمان دیگ»، « تهیه گزارشی از مشکلات موتور خانه و اجزای قید شده در این استاندارد و راه حل ها» و  « تحویل گزارش بازرسی و آزمون معاینه فنی دوره ای موتورخانه به سازمان ملی استاندارد » می باشد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار