خرید بیش از یکهزار تن کلزا از کشاورزان دزفول

تاریخ انتشار: دوشنبه 4 اردیبهشت 1402 | 09:57 ق.ظ
خرید بیش از یکهزار تن کلزا از کشاورزان دزفول مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دزفول : تاکنون یکهزار و ۱۱۷ تن محصول کلزا از کشاورزان دزفول خریداری شده است.

بهروز قمرزاده  اظهار داشت: چهار هزار و ۵۵۹ هکتار از اراضی کشاورزی دزفول به کشت کلزای دیم و آبی اختصاص یافته که تاکنون محصول ۴۲۵ هکتار برداشت شده است.

وی ادامه داد: از این سطح زیر کشت، یکهزار و ۱۱۷ تن محصول کلزا با نرخ هرکیلوگرم ۲۵۰ هزار ریال از کشاورزان خریداری شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دزفول با بیان اینکه سه هزار و ۲۴۹ هکتار از این سطح زیر کشت، کلزای آبی بوده است، اظهارکرد: باتوجه به اینکه قبلا ۹۰ درصد روغن موردنیاز از خارج وارد می‌شد و نقش کلزا در تناوب و حاصلخیزی خاک بسیار مهم و حایز اهمیت است باید همه شرایط و زیرساخت‌ها برای این کشت فراهم شود.

وی افزود: کشاورزان و کارشناسان پهنه و تمامی همکاران در جهادکشاورزی از کاشت تا برداشت با همکاری تعاون روستایی و اداره غله تلاش کردند تا یک محصول خوب و با کیفیت تولید شود لذا تمامی عوامل به ویژه اداره غله استان با توجه به حساسیت و فسادپذیری کلزا باید دقت کنند که فرآیند حمل و بارگیری به موقع و در حداقل زمان صورت گیرد.

 هفت مرکز برای خرید گندم و ۲ مرکز برای خرید کلزای کشاورزان دزفول آماده شده است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار