دستور ویژه وزیر نیرو برای بررسی حادثه فوت کودک اهوازی

تاریخ انتشار: دوشنبه 4 اردیبهشت 1402 | 10:56 ق.ظ
دستور ویژه وزیر نیرو برای بررسی حادثه فوت کودک اهوازی با دستور وزیر نیرو دو کمیته برای بررسی حادثه سقوط و فوت کودک سه ساله اهوازی تشکیل شد.

مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: از آنجا که موضوع فاضلاب اهواز به معظلی تاریخی تبدیل شده در تلاش هستیم تا درکوتاه‌ترین مدت طرح ساماندهی فاضلاب این شهر به پایان برسد.

 

اتابک جعفری افزود: به‌منظور جلوگیری از تکرار حوادثی از این قبیل تمهیدات دقیق‌تر و کارآمدتری برای نظارت بیش‌تر بر رعایت موارد و اصول ایمنی پروژه‌ها اجرا خواهد شد.

وی با بیان اینکه امروز به‌دستور وزیر نیرو، دو کمیته با ضرورت فوری تشکیل تا با دو رویکرد کوتاه مدت و بلند مدت شروع به‌کار کنند گفت: کمیته اول برای بررسی و معرفی عوامل این حادثه از جمله پیمانکار، دستگاه نظارتی و یا کارفرما و کمیته دوم در سطحی کلان‌تر و با نگاهی وسیع‌تر تشکیل شده تا به عوامل ناایمن در حوزه‌های مختلف کارگاهی و پروژه‌ها نظارت کند.

مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: جداسازی شبکه فاضلاب و شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی اهواز از جمله دغدغه‌های این کلانشهر است که نیازمند یک کار ترکیبی و پای کار آمدن همه مجموعه‌ها و ­همکاری مردم عزیز است.

جعفری در خصوص ملاحظات زیست‌محیطی، به خصوص احتمال ورود همزمان فاضلاب و آب‌های سطحی به رودخانه کارون نیز گفت: این موضوع باعث شده تا آبفای استان تمهیدات وسیعی­ اتخاذ کند به‌طوری‌که برای کنترل مواقع اضطراری، مانند وقوع سیل، در فاصله ۲۰۰ متری رودخانه تأسیساتی مجهز به پمپ ایجاد شده که وظیفه جلوگیری ورود فاضلاب به رودخانه را برعهده دارد، تأسیساتی به نام سپتیک با دال‌هایی بتنی و مستحکم و پوشیده، در فواصلی بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ متری که تعداد زیادی از آن‌ها در شهر اهواز به بهره‌برداری رسیده است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار