بهره برداری از طرح‌های حوزه انرژی در انتظار رئیس جمهور

تاریخ انتشار: چهارشنبه 6 اردیبهشت 1402 | 10:00 ق.ظ
بهره برداری از طرح‌های حوزه انرژی در انتظار رئیس جمهور رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی: طرح‌هایی در حوزه انرژی در خوزستان در سفر رئیس جمهور کلنگ زنی می‌شوند یا به بهره برداری می‌رسند.

فریدون حسنوند گفت: در سفر دور دوم آیت الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور به استان خوزستان، بخشی از طرح‌های مهم در حوزه وزارت نفت و وزارت نیرو به بهره برداری خواهند رسید.

وی پالایشگاه گازی هویزه را یکی از مهم‌ترین طرح‌های مورد بهره برداری در این سفر برشمرد و افزود: این واحد وظیفه جمع آوری گاز‌های ترش و تبدیل آن به گاز‌های شیرین و استفاده از آن در حوزه‌های مختلف و کاهش ناترازی گاز در کشور را بر عهده دارد.

آقای حسنوند به بهره برداری از طرح‌های دیگری توسط رئیس جمهور و وزیر نفت به صورت جداگانه در شهر‌های رامهرمز، ماهشهر، هویزه، بهبهان اشاره کرد و ادامه داد: همچنین فاز اول گازی نیروگاه سیکل ترکیبی دوکوهه در اندیمشک به دست آیت الله رئیسی افتتاح خواهد شد.

رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی می‌گوید: مجموعه‌ای از کار‌ها در این کمیسیون که شامل؛ نیرو، نفت، گاز و پتروشیمی در دستور کار قرار دارد که در بودجه سنواتی و برنامه ششم نیز بخشی از آن‌ها مشخص شده بودند و قرار است علاوه بر بهره برداری از طرح‌های بزرگ، در حوزه میادین مشترک، گاز‌های فلر و پتروشیمی و صنایع پایین دستی آن نیز در شهر‌های مختلف استان توسط وزرای مربوط کلنگ زنی انجام شود.

وی اضافه کرد: در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی و برق نیز یک طرح جامع را برای خوزستان تعریف شده است که با وزاری مربوط و روسای شرکت ملی نفت، توانیر و معاونت برق وزارت نیرو و نفت توافق شده و در دستور کار قرار دارند.

آقای حسنوند می‌گوید: در سفر پیش رو بیش از قبل به بخش‌های زیرساختی و زیربنایی توجه می‌شود و بدون شک زمینه اشتغال هزاران نفر در مناطق مختلف خوزستان مهیا خواهد شد، ضمن اینکه این سرمایه گذاری‌ها تشویق سایر سرمایه گذاران داخلی و خارجی را به دنبال خواهد داشت.

وی افزود: در حوزه صنایع پایین دست، یکی از کار‌هایی که وزارت نیرو به توافق رسیده ایم، تامین ۲۰ هزار مگاوات برق در خوزستان که از سال ۱۴۰۱ از سوی وزیر نیرو انجام شده و در بعضی شهر‌ها کلنگ زنی و در برخی دیگر عملیات اجرایی آن‌ها انجام شده است.

به گفته آقای حسنوند؛ با ساخت این نیروگاه ها، خطوط انتقال، پست ها، ایستگاه‌ها و خطوط فوق توزیع، نیاز خوزستان در زمینه توسعه صنعت و … تاحدودی تامین خواهد شد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار