باند بزرگ کلاهبرداری با عنوان صیغه یابی در خوزستان منهدم شد

تاریخ انتشار: یکشنبه 10 اردیبهشت 1402 | 11:45 ق.ظ
باند بزرگ کلاهبرداری با عنوان صیغه یابی در خوزستان منهدم شد رئیس پلیس فتا استان خوزستان گفت: اعضا باند کلاهبرداری که در کانال های تلگرام با عنوان صیغه یابی، اقدام به اخاذی از ۲ هزار نفر هموطنان می‌کردند شناسایی و دستگیر شدند.

سرهنگ کارآگاه علی حسینی اظهارکرد‎: با انجام اقدامات فنی و اطلاعاتی توسط کارشناسان پلیس فتا هویت سرکرده یکی از باندهای مجرمانه صیغه یابی شناسایی و در یک عملیات‌ غافلگیرانه دستگیر شد.

سرهنگ حسینی ضمن اشاره به تعداد بیش از ۲ هزار نفر شکات در پرونده مذکور ادامه داد: بسیاری از افرادی که در این کانال‌ها فعال هستند با سرقت تصاویر و هویت دیگران به دنبال کلاهبرداری و ‏باج خواهی از شهروندان هستند و هویت‌های آن‌ها واقعی نیست، هموطنان در نظر داشته باشند هرگونه فعالیت سایت‌ها و کانال‌های صیغه یابی و همسریابی در فضای مجازی جرم بوده و صرفا برای کلاهبرداری از هموطنان راه اندازی شده است.

سرهنگ حسینی تصریح کرد: طی روزهای گذشته مصادیق مجرمانه در خصوص اشاعه و ترویج فحشا در فضای مجازی نظیر ترغیب به بی حجابی، لایوهای مستهجن غیراخلاقی، مدلینگ مبتذل، تن نمایی، پیکر تراشی و مواردی از این قبیل در فضای مجازی شناسایی و اقدامات قضائی و عملیاتی شامل تذکر، احضار، حذف محتوای مجرمانه در فضای مجازی و مسدود سازی صورت گرفته است.

رئیس پلیس فتا استان خوزستان خاطرنشان کرد: کاربران از باز کردن تبلیغات ناشناس و محتوای مشکوک در فضای مجازی جدا خودداری کنند تا در دام افراد شیاد و کلاهبردار قرار نگیرند و در صورتی ‌که با چنین مواردی برخورد کردند موضوع را سریعاً از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir بخش تماس با ما و یا با شماره گیری ۰۹۶۳۸۰ با کارشناسان پلیس فتا در میان بگذارند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار