تزریق ۴۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در خوزستان

تاریخ انتشار: دوشنبه 11 اردیبهشت 1402 | 09:29 ق.ظ
تزریق ۴۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در خوزستان استاندار خوزستان : حدود هشت میلیارد یورو معادل تقریباً ۴۰۰ هزار میلیارد تومان در قالب تفاهم نامه‌ها برای سرمایه گذاری در استان طی چهار سال تزریق خواهد شد.

استاندارخوزستان گفت: در حوزه اشتغال رقم ۶۰ هزار فرصت شغلی برای امسال هدف گذاری کردیم و طرح‌های زیادی با کمک بخش خصوصی در زمینه شیلات، زراعت، دارو‌های گیاهی، زراعت چوب و مشاغل خانگی و بخش گردشگری در دستور کار خواهد بود.

 

علی اکبر حسینی محراب در گفت وگوی تلویزیونی “سرزمین فرصت ها” به تشریح دستاورد‌های سفر ۲ روزه رئیس جمهور و هیئت دولت به استان و برنامه‌ها و اقدامات انجام شده در استان پرداخت و اظهارکرد: قبل از انجام سفر ریاست جمهوری و هیئت دولت به استان کار بسیار فشرده‌ای انجام شد که ۲۳۰ مصوبه بین دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های مختلف در ابعاد گوناگون تدوین شد.

وی با بیان اینکه برای اجرای این مصوبه‌ها حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است اظهارکرد: این عدد بالاترین رقمی است که دولت در سطح کشور به استان خوزستان تخصیص داده است.

حسینی محراب با بیان اینکه زمان‌بندی اجرای این مصوبه‌ها از یک تا سه سال است ادامه داد: با نظارت استانداری، سازمان برنامه و بودجه و دستگاه‌های نظارتی مصوبه‌ها اجرایی خواهد شد.

استاندار خوزستان تصریح کرد: از این رقم ۱۸ هزار میلیارد تومان حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان بر عهده سازمان برنامه و بودجه کشور در قالب اعتبارات ملی و استانی است، هفت هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان از سهم دستگاه‌های اجرایی است که با موافقت وزیران از بودجه‌های وزارتخانه‌ها لحاظ شده است و حدود ۶۰ میلیارد تومان نیز از بودجه استان برای این مصوبات اختصاص خواهد یافت.

استاندار خوزستان ادامه داد: در کنار این مصوبات در مورد پروژه‌هایی که از قبل داشتیم بودجه‌های جدا برای آن‌ها در نظر گرفته شده است، از تسهیلات بانکی هم رقم قابل ملاحظه‌ای برای استان منظور خواهد شد. این مصوبات در اختیار فرمانداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی استان قرار داده می‌شود که پیگیری‌ها و نظارت‌های لازم صورت گیرد.

حسینی محراب ادامه داد: حدود هشت میلیارد یورو معادل تقریباً ۴۰۰ هزار میلیارد تومان در قالب تفاهم نامه‌ها برای سرمایه گذاری در استان طی چهار سال تزریق خواهد شد.

وی با اشاره به فاینانس یک میلیارد دلاری و حق السهم ۲۰ درصدی دولت از محل نیشکر تصریح کرد: مذاکرات برای جذب این فاینانس در حال انجام است و اگر در ماه‌های اول سال محقق شود یک حرکت بسیار قوی در زمینه کشاورزی شکل می‌گیرد و اگر زمین‌ها را با زهکشی آماده کشت کنیم و نهر‌ها و خطوط آبرسانی به مزارع اجرایی شود خوزستان می‌تواند بخش زیادی از محصولات کشاورزی کشور را تامین کند و نیز علاوه بر آن صادر کننده این محصولات به کشور‌های همسایه هم خواهد شد.

حسینی محراب خاطرنشان کرد: برای جبران عقب ماندگی که در بخش بهداشت داشتیم یک بیمارستان بزرگ در اهواز برای جایگزینی بیمارستان گلستان در نظر گرفته شده که نزدیک ۱۵۰۰ میلیارد تومان هزینه در بر خواهد داشت و ۵۰۰ میلیارد تومان از این رقم توسط سازمان برنامه و بودجه و هزار میلیارد تومان نیز از سوی خیرین و وزارت بهداشت تامین میشود.

استاندار خوزستان یادآور شد: دولت امسال ۶ میلیون نفر را مشمول بیمه سلامت نموده است و لذا ما در بخش‌های مختلف شهری و روستایی فردی را نداریم که بیمه نشده باشد.

حسینی محراب با بیان اینکه برای موضوع توریست درمانی به صورت جدی در حال پیگیری هستیم گفت: با توجه به تعهدی که پزشکان ما دارند و توجهی که در سطح دنیا به حوزه پزشکی ما شده است از کشور‌های همسایه برای بسیاری از کار‌های درمانی خود با هزینه‌های پایین می‌توانند به استان خوزستان بیایند.

استاندار خوزستان عنوان کرد: در شهرستان‌های تازه تاسیس مقداری عقب ماندگی داریم که در طول برنامه ۲ تا سه ساله مشکلات این شهرستان‌ها را با کمک دولت و خیرین حل خواهیم کرد.

وی بیان کرد: با توجه به محدودیت‌های بودجه و برای استفاده از ظرفیت‌های استان هلدینگ ها، شرکت‌های سرمایه گذاری بانک‌ها و خود بانک‌ها را پای کار آوردیم، جلسه مفصل و طولانی با تمامی مدیران ارشد این بخش‌ها برگزار شد که در این نشست اعلام نیاز در حوزه‌های پتروشیمی، نفت، گاز، بخش‌های زیربنایی و کشاورزی صورت گرفت؛ پس از مذاکرات صورت گرفته مدیران این بخش‌ها پذیرفتند که در این حوزه‌ها سرمایه گذاری نمایند که یک رقم هشت میلیارد دلاری در طی این مذاکرات مورد موافقت قرار گرفت.

استاندار خوزستان با بیان اینکه برای جذب سرمایه گذاری خوزستانی‌های ساکن در استان‌های دیگر کشور برنامه‌ای تدوین شد، ادامه داد: ما معتقدیم خوزستانی‌ها در وهله اول باید در استان خوزستان سرمایه‌گذاری کنند همچنین خوزستانی‌هایی که در سطح کشور زندگی می‌کنند باید اولویت سرمایه گذاری خود را برای خوزستان داشته باشند و در مرحله بعد نیز خوزستانی‌های خارج از کشور به سرمایه گذاری در استان خوزستان علاقه‌مند شوند.

حسینی محراب افزود: یک همایش بزرگ سرمایه گذاری داخلی و خارجی با دعوت از سفرای کشور‌های خارجی و سفرای ایران در خارج از کشور در آینده نزدیک در استان خواهیم داشت که می‌تواند زمینه ساز جذب سرمایه در استان شود.

استاندار خوزستان در پاسخ به پرسشی پیرامون فهرست‌های منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر تغییرات مدیریتی در سطح دستگاه‌های اجرایی استان گفت: در ارزیابی اولیه که از مدیران استان و همچنین مسئولان نهاد ریاست جمهوری در این زمینه داشتند، ۱۵ مدیر که می‌توانند در جایگاه‌های دیگر مثمر ثمر باشند با نیرو‌های جوان، انقلابی، تحول گرا و دارای تخصص و کارآمدی جایگزین شوند.

وی افزود: در عین حال لیست‌های منتشر شده در فضای مجازی صحت ندارد و این تغییرات با دستور وزیران و با هماهنگی و بر اساس مشورت با استاندار به مرور انجام خواهد شد، ناگفته نماند ۱۵ مدیری که کارنامه موفقی داشته اند مورد تشویق قرار می‌گیرند.

حسینی محراب اظهار داشت: در آزمون‌های استخدامی به دنبال تقویت بوم گزینی هستیم و از نیز در حال هماهنگی با وزیران هستیم که شرکت‌های بزرگ مستقر در استان خرید‌های خود را در استان انجام دهند و گردش مالی در استان شکل بگیرد که همین عامل موجب اشتغال خوبی خواهد شد.

استاندار خوزستان با بیان اینکه در حوزه آب پروژه‌های مهمی در دست اجرا است اظهارکرد: پروژه‌های ایذه تا رامهرمز، هندیجان تا امیدیه و آغاجاری و از دز تا آبادان را شامل می‌شود و همچنین طرح جامع فاضلاب اهواز و شهر‌های بزرگ را به صورت جدی در دستور کار داریم.

وی افزود: در حال برنامه ریزی برای ایجاد نهضت آسفالت در اهواز هستیم که شهردار و شورای شهر به میدان آمده اند، ۳۰ هزار تن قیر از دولت گرفتیم و این امکان را داریم که ۲ برابر آن را تامین کنیم تا وضعیت آسفالت در اهواز بهبود یابد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار