ساکنان پهنه‌های غیررسمی خوزستان سه هزار و ۵۰۰ درخواست برای دریافت سند مالکیت ثبت کردند

تاریخ انتشار: دوشنبه 11 اردیبهشت 1402 | 11:14 ق.ظ
ساکنان پهنه‌های غیررسمی خوزستان سه هزار و ۵۰۰ درخواست برای دریافت سند مالکیت ثبت کردند معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان خوزستان با اشاره در خصوص اجرای بند “ک” تبصره ۱۱ قانون بودجه و ارایه سند به سکونتگاه‌های فاقد سند در استان اعلام کرد: سه هزار و ۵۰۰ درخواست در خوزستان برای سند دار شدن سکونتگاه‌های فاقد سند مالکیت ثبت شد.

سیدحسین دهبان‌زاده روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار اعلام کرد: درخواست سه هزار و ۵۰۰ نفر از ساکنان پهنه های غیررسمی برای دریافت سند مالکیت در حال انجام است.

وی با بیان اینکه این اسناد مربوط به متقاضیانی است است که پیش از سال ۹۴ در اراضی دولتی یا همان پهنه‌های غیررسمی شهری سکونت دارند گفت: افرادی که شامل صدور اینگونه اسناد هستند می بایست هرچه سریعتر نسبت به ثبت درخواست خود از طریق سامانه جامع طرح های حمایتی مسکن اقدام کنند.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان خوزستان اظهارکرد: آیین نامه اجرایی بند “ک” تبصره ۱۱ قانون بودجه برای اعطای سند به املاک تصرفی واقع در محدوده و حریم شهرها سال ۱۴۰۱ از سوی دولت تصویب و ابلاغ شد که به ساماندهی واحدهای فرسوده و محرومیت‌زدایی از محلات ناکارآمد کمک می کند.

دهبان‌زاده افزود: بر اساس این آیین‌نامه، اراضی دولتی که بر اساس طرح‌های مصوب شهری در آن‌ها ساخت و ساز صورت گرفته و در حال بهره‌برداری بوده را به مالکان اعیانی واگذار می‌کند.

وی با بیان اینکه در این مصوبه سکونت گاه‌های غیررسمی که پیش از سال ۱۳۹۴ به تصرف اشخاص درآمده در اولویت هستند.

در جلسه مورخ ۱۶ شهریور ۱۴۰۱، در اجرای تکلیف قانونی مقرر در بند (ک) تبصره (۱۱) ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور موضوع واگذاری اراضی در مالکیت وزارت راه و شهرسازی به متصرفین با اولویت سکونتگاه های غیر رسمی، آیین نامه اجرایی این بند از قانون را به پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی به تصویب رساند.

آیین نامه مذکور با هدف سنددار کردن اراضی متصرفی در مالکیت وزارت راه و شهرسازی با اولویت سکونتگاه های غیر رسمی و نیز واگذاری اراضی متصرفی به مالکین اعیانی براساس طرح های مصوب شهری (از جمله طرح های جامع و تفصیلی و هادی شهری) مصوب شد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار