صادرات یک میلیون و ۳۴۵ هزار تن کالا از خوزستان در یک ماه

تاریخ انتشار: سه شنبه 12 اردیبهشت 1402 | 11:23 ق.ظ
صادرات یک میلیون و ۳۴۵ هزار تن کالا از خوزستان در یک ماه فروردین ماه امسال، یک میلیون و ۳۴۵ هزار تن انواع کالا، از گمرکات خوزستان به خارج از کشور صادر شد.

ناظر گمرکات خوزستان در خصوص آمار صادرات از گمرکات خوزستان اظهار کرد: در فروردین ماه امسال ۴۰۴ میلیون دلار کالا از گمرکات استان صادر شده است.

 

بهروز قره بیگی افزود: این میزان صادرات از نظر وزنی یک میلیون و ۳۴۵ هزار تن و از نظر ارزشی ۴۰۴ میلیون دلار بوده است. همچنین در این زمینه تعداد اظهارنامه‌های گمرکی ۱۲۹۳ فقره بوده که این تعداد در مقایسه با فروردین ماه سال گذشته، ۳۳ درصد افزایش داشته است.

ناظر گمرکات خوزستان در خصوص عمده محصولات صادراتی از گمرکات استان تصریح کرد: مواد پتروشیمی، محصولات کشاورزی، فولاد، مصالح ساختمانی، وسایل مکانیکی و الکترونیکی، آبزیان پرورشی و مواد غذایی از مهمترین اقلام صادراتی از گمرکات خوزستان هستند.

قره بیگی عنوان کرد: کشور‌های امارات متحده عربی، عراق، چین، جنوب شرق آسیا، ترکیه، روسیه، افغانستان و پاکستان مقاصد این اقلام صادراتی هستند.

وی در خصوص میزان واردات گمرکات خوزستان ادامه داد: میزان واردات گمرکات استان خوزستان در فروردین ماه امسال، ۷۰۷ هزار تن کالا به ارزش ۴۰۵ میلیون دلار بوده است.

قره بیگی در خصوص میزان کالای ورود موقت ترخیص شده از طریق گمرکات استان خوزستان در یک ماهه ۱۴۰۲، بیان کرد: تعداد ۶۶۵ اظهارنامه ورود موقت به وزن ۳ هزار تن و ارزش ۲۴ میلیون دلار ثبت شده است که نسبت به سال قبل از نظر تعداد ۲۹ درصد افزایش داشته است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار