نعقاد قرارداد آب بیش از ۴۷ هزار هکتار انواع محصولات زمستانه و بهاره در شمال خوزستان

تاریخ انتشار: چهارشنبه 13 اردیبهشت 1402 | 08:25 ق.ظ
نعقاد قرارداد آب بیش از ۴۷ هزار هکتار انواع محصولات زمستانه و بهاره در شمال خوزستان مدیر امور مشترکان شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری شمال خوزستان گفت: تاکنون قرارداد بیش از ۴۷ هزار هکتار از انواع محصولات زمستانه و بهاره درشبکه های آبیاری دز و کرخه شمالی منعقد شده است.

“محمدرضا سپهری” عمده محصولات زمستانه را گندم، چغندر قند، صیفی جات و کلزا عنوان کرد و افزود: آخرین آمار قراردادها بر اساس سامانه عقد قرارداد شرکت حاکی است که کشاورزان منطقه بر اساس الگوی کشت انتخابی خود به میزان ۲۴ هزار و ۷۰۰ هکتار گندم، ۹ هزارهکتار صیفی جات، ۷ هزارهکتار چغندرقند و یک هزار و ۱۰۰ هکتار کلزا قرارداد آب بها بسته اند و قرارداد سایر محصولات از جمله پیاز، باقلا، سیب زمینی، شبدر و… نیز هر کدام با سطح زیر مشخص به ثبت رسیده است.

به گفته وی تاکنون قرارداد حدود ۳ هزار و ۲۰۰ هکتار محصول ذرت علوفه ای (بهاره) نیز در امور مشترکین شرکت منعقد شده ولی آمار سطح زیر کشت منطقه نشان می دهد که هنوز بیش از نیمی از ذرت کاران بهاره برای  عقد قرارداد آب بها مراجعه نکرده اند.

سپهری از کشاورزان خواست برای عقد، تکمیل و یا اصلاح قرارداد آب بهای زمستانه و بهاره خود حداکثر تا ۲۰ اردیبهشت ماه سال جاری به دفاتر امور مشترکین شرکت در دزفول، شوش و منطقه پای پل مراجعه کنند تا مشمول جریمه های قانونی نشوند.

وی همچنین از ثبت قراردادهای سالانه سال گذشته به میزان بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار در سامانه عقد قرارداد مشترکین خبر داد و گفت: محصولات سالانه را باغات مرکبات، گل رز، گل فصلی، گیاهان داروئی و یونجه  تشکیل می دهد که بیشترین سطح زیر کشت را  باغات مرکبات تشکیل می دهد.

سپهری به تامین آب مشترکان حجمی شرکت بهره برداری شمال خوزستان اشاره کرد و گفت: تاکنون قرارداد تامین آب بیش از ۱۳ هزار هکتار از زمین های کشاورزی شرکت های شهید بهشتی و شهید رجائی، مرکز تحقیقات کشاورزی صفی آباد و تعاونی گور سفید بسته شده است.

وی پیش بینی کرد حجم قراردادهای زمستانه و بهاره شبکه های آبیاری شمال خوزستان در دو بخش کشاورزان و مشترکان حجمی به بیش از ۶۳ هزار هکتار برسد. شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری شمال خوزستان مدیریت شبکه های آبیاری دز و کرخه شمالی را بر عهده داشته و بیش از ۱۸ هزار مشترک دارد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار