آغاز بزرگترین تعمیرات اساسی پتروشیمی بندر امام خمینی

تاریخ انتشار: شنبه 16 اردیبهشت 1402 | 08:15 ق.ظ
آغاز بزرگترین تعمیرات اساسی پتروشیمی بندر امام خمینی بزرگترین تعمیرات اساسی واحد‌های آروماتیک و پارازایلین در پتروشیمی بندر امام خمینی به منظور رفع گلوگاه‌های تولیدی آغاز شد.

در برنامه ریزی منسجم و فنی طراحی شده از سوی مدیریت پتروشیمی بندر امام خمینی، تعمیرات اساسی واحد‌های آروماتیک و پارازایلین باهدف رفع تنگنا‌های تولید، افزایش کیفیت محصولات و رسیدن تولید به ظرفیت اسمی واحد از آغاز شده است و براساس برنامه ریزی‌های تدوین شده در ۵۵ روز عملیات آن به پایان خواهد رسید.

در این تعمیرات اساسی کار‌های بزرگی همچون افزایش قابلیت واحد به وسیله ریتیوپ کردن کوره‌ها و خطوط هدر آن‌ها پس از ۳۰ سال، احیای کاتالیست راکتورها، تعمیرات فلر‌ها با روش‌های نوین، تعمیرات گسترده بر روی خطوط خوراک و محصول برنامه ریزی شده و در دست اقدام قرار گرفته است.

همچنین در این تعمیرات اساسی، کار‌های گسترده‌ای به منظور بالا بردن سطح ایمنی واحد‌ها و جلوگیری از حوادث و آتش سوزی‌ها صورت خواهد گرفت.

برنامه پیش بینی شده برای این تعمیرات ۴۰۰ هزار نفر ساعت کار است و تعمیرات اساسی واحد ۳۵ روز و همچنین با در نظر گرفتن عملیات احیای کاتالیست‌ها تا ۵۵ روز به طول خواهد انجامید.

خوراک اصلی واحد آروماتیک پتروشیمی بندر امام خمینینفتای ارسالی از پالایشگاه آبادان است و محصولات این واحد بنزن، مخلوط زایلین ها، رافینیت و گاز مایع هستند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار