برداشت چغندرقند از مزارع آیشی نیشکر دهخدا آغاز شد

تاریخ انتشار: شنبه 16 اردیبهشت 1402 | 08:52 ق.ظ
برداشت چغندرقند از مزارع آیشی نیشکر دهخدا آغاز شد چغندرقند یکی از چند محصول استراتژیک غیرنیشکری صنعت نیشکر است که مهرماه سال گذشته برای اولین‌بار در اراضی آیشی کشت و صنعت نیشکر دهخدا کشت شد و اکنون فصل برداشت آن رسیده است.

عملیات برداشت این محصول، دوشنبه (۱۱ اردیبهشت ماه) با حضور مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر در کشت و صنعت دهخدا آغاز شد و پیش بینی می‌شود ۱۵ تا ۱۶ هزار تُن چغندر برداشت شود.

چغندرقند یکی از چند محصول استراتژیک غیرنیشکری صنعت نیشکر است که مهرماه سال گذشته برای اولین‌بار در اراضی آیشی کشت و صنعت نیشکر دهخدا کشت شد و اکنون فصل برداشت آن رسیده است.

دکتر عبدعلی ناصری در بازدید از روند برداشت چغندرقند، به راهبرد کشت محصولات «غیرنیشکری» اشاره کرد و گفت، شرکت توسعه نیشکر در کنار شیرین کردن کام مردم با تولید شکر، با توسعه محصولات غیرنیشکری گامی هدفمند و برنامه‌ریزی شده را برای تامین امنیت غذایی کشور برداشته است.

وی افزود: کشت‌های غیرنیشکری مانند چغندرقند در کنار کشتِ نیشکر، توسعه نیشکر را به شرکتی راهبردی در حوزه کشاورزی تبدیل کرده و کشت این محصول در تناوب زراعی، زمینه را برای کشت مطلوب نیشکر مهیا می‌کند.

بر اساس این گزارش، یکی از برنامه‌‌‌های اصلی وزارت جهاد کشاورزی تامین شکر مورد نیاز کشور از تولید داخلی چغندرقند و نیشکر است که خوزستان نقش نخست را در تامین این کالای اساسی دارد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار