۶۳ هزار شغل، سهمیه دستگاه‌های اجرایی خوزستان از اشتغالزایی

تاریخ انتشار: شنبه 16 اردیبهشت 1402 | 08:25 ق.ظ
۶۳ هزار شغل، سهمیه دستگاه‌های اجرایی خوزستان از اشتغالزایی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان: سهمیه تعیین شده برای ۴۰ دستگاه اجرایی استان، ایجاد ۶۳ هزار شغل در سال ۱۴۰۲ است.

اصغر رشنودی یکی از دغدغه‌ها و مشکلات استان خوزستان را بیکاری عنوان کرد و گفت: از جمعیت ۵ میلیونی استان، حدود ۴ میلیون و ۱۸۷ هزار نفر در سن کار هستند و از این رقم نیز حدود ۶۹ درصد جمعیت غیرفعال و ۳۱ درصد را جمعیت فعال شامل افراد شاغل و بیکار را تشکیل می‌دهند.

وی جمعیت کاری خوزستان را حدود یک میلیون و ۳۲۰ هزار نفر و جمعیت بیکار را حدود ۳۰۰ هزار نفر اعلام کرد و افزود: البته اگر تعدادی از این افراد ساماندهی شوند، رقم مربوط به افراد بیکار کاهش می‌یابد.

آقای رشنودی ادامه داد: درخصوص وضعیت اشتغال استان یک سیاست مدیریت کار و اشتغال در دستور کار قرار گرفته است که بخشی از آن مربوط به مدیریت سهم کارگاه‌های خوزستان است، زیرا درحال حاضر حدود ۱۳۸ هزار کارگاه فعال در استان وجود دارد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خوزستان مدیریت دستگاه‌های اجرایی را از دیگر برنامه‌های در دستور کار برای رفع مشکل بیکاری و افزایش اشتغال در استان برشمرد و اضافه کرد: سهمیه‌ای که امسال برای اشتغال در ۴۰ دستگاه‌های اجرایی خوزستان در نظر گرفته شده، ۶۳ هزار شغل است که براساس برنامه‌های در دستور کار، این دستگاه‌ها برای جذب نیرو با برگزاری آزمون و در مراحل مشخص و زمان بندی تعیین شده باید اقدام کنند.

این مقام مسئول درخصوص سهم بخش خصوصی برای اشتغالزایی در سال ۱۴۰۲ گفت: تعدادی کارگاه غیرفعال متعلق به این بخش وجود دارد که شناسایی شده اند که بررسی مشکلات و فعالسازی آن‌ها در دستور کار قرار گرفته است.

آقای رشنودی بررسی مشکلات کارگاه‌های نیمه فعال و تعیین تکلیف واحد‌های تولیدی که با بانک‌ها و موسسه‌های مالی مشکل دارند و درصورت رفع مسائل، می‌توانند اشتغالزایی داشته باشند را از دیگر برنامه‌های در دستور کار برشمرد و افزود: ظرفیت‌های بخش خصوصی که با ایجاد مشوق‌هایی که بتوان این بخش را به حوزه اشتغالزایی وارد کرد نیز، درحال پیگیری است.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار