سه هزار خانوار خوزستانی دارای فرزند چندقلو تحت حمایت بهزیستی

تاریخ انتشار: یکشنبه 17 اردیبهشت 1402 | 11:02 ق.ظ
سه هزار خانوار خوزستانی دارای فرزند چندقلو تحت حمایت بهزیستی مدیرکل بهزیستی خوزستان : سه هزار و ۷۶۳ خانوار دارای فرزند چند قلو در خوزستان تحت پوشش و حمایت بهزیستی خوزستان قرار دارند.

مهران کریمیان گفت: از این تعداد شامل سه هزارو ۵۱۱ خانوار دارای فرزند ۲ قلو، ۲۳۸ خانوار دارای فرزند سه قلو و ۱۴ خانوار دارای فرزند چهار قلو هستند.

 

وی با بیان اینکه تاکنون خانوار‌های دارای فرزند پنج قلو و بالاتر در خوزستان به بهزیستی گزارش نشده است ادامه داد: سازمان بهزستی با هدف توسعه عدالت اجتماعی و کاهش مشکلات ناشی از تولد همزمان چند قلو‌ها برای خانواده ها، برنامه حمایتی را تدوین کرده است.

کریمیان با اشاره به این که حمایت ازخانواده‌های فرزندان دو قلو با دهک در آمدی یک تا هفت تا پایان ۶ سالگی صورت می‌گیرد افزود: تمامی خانوار‌هایی با چنین شرایطی، می‌توانند به منظور بهره‌مندی از این حمایت‌ها با ارایه مدارک به مراکز بهزیستی و یا مراکز مثبت زندگی در محلات مراجعه کنند.

مدیر کل بهزیستی خوزستان ادامه‌داد: خانواده‌های دارای فرزندان سه قلو و بیشتر نیز فارغ از تاثیر دهک درآمدی از بدو تولد تا پایان ۶ سالگی می‌توانند از تسهیلات بهزیستی و خدمات مستمری برخوردار شوند.

وی گفت: تامین بخشی ازشیر خشک فرزندان تا سن یک سالگی، پرداخت تسهیلات اشتغال، پرداخت کمک موردی برحسب نیاز و خدمات مشاوره نیز از جمله این حمایت‌ها است.

کریمیان ادامه‌داد: خانواده‌های چند قلو با حمایت دولت و در راستای سیاست‌های جمعیتی ابلاغی از سوی رهبر معظم انقلاب از حمایت‌های لازم جهت کاهش چالش‌های ناشی ازتولد همزمان ۲ یا چند فرزند در خانواده و کمک به تسهیل روند رشد و برقراری نظم و توازن مالی خانواده از طرح‌های حمایتی بهره‌مند می‌شوند.

گفتنی است عواملی مانند سابقه خانوادگی، سن مادر، استفاده از دارو‌های تحریک تخمک گذاری تخمدان‌ها، لقاح در محیط آزمایشگاهی (IVF) در چند قلو زایی موثر هستند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار