۹ هزار تن سیر از مزارع دزفول برداشت شد

تاریخ انتشار: یکشنبه 17 اردیبهشت 1402 | 09:26 ق.ظ
۹ هزار تن سیر از مزارع دزفول برداشت شد مدیر جهاد کشاورزی دزفول از پایان برداشت محصول سیر در این شهرستان خبر داد و گفت: ۹ هزار تن سیر از مزارع دزفول برداشت شد.

بهروز قمرزاده روز یکشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار افزود: در سال زراعی ۱۴۰۲_۱۴۰۱ حدود ۳۷۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان دزفول به کشت سیر اختصاص یافت.
وی ادامه داد: محصول تولیدی این شهرستان به دلیل کیفیت بالا علاوه بر مصرف داخل شهرستان و استان به سایر استان‌‏های کشور و در صورت وجود شرایط به کشورهای حاشیه خلیج فارس و روسیه صادر می‌‏شود.
مدیر جهاد کشاورزی دزفول با بیان اینکه همه ساله برداشت سیر در این شهرستان از اواسط اسفندماه آغاز می‌شود، گفت: برگزاری برنامه‌های آموزشی گروهی و انفرادی، بازدیدهای کارشناسی و ارائه توصیه‌های فنی و همچنین تلاش در راستای تنظیم بازار فروش از جمله اقدامات انجام شده توسط مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان درخصوص محصول سیر است.
وی افزود: با توجه به حجم بالای تولیدات سبزی و صیفی و نیاز شهرستان به احداث پایانه صادراتی و مرز هوایی امیدواریم با تعامل و همکاری نماینده دزفول در مجلس شورای اسلامی، فرماندار ویژه و همکاری مسوولان استانی و کشوری که در سفر اخیر ریاست جمهور به شهرستان دزفول مطرح شد هرچه زودتر این مشکل برطرف شود.

سالانه حدود سه و نیم میلیون تن محصول زراعی و باغی در دزفول تولید می‌شود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار