صدور سند مالکیت برای ۴ میلیون و ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی منابع طبیعی خوزستان

تاریخ انتشار: دوشنبه 18 اردیبهشت 1402 | 09:04 ق.ظ
صدور سند مالکیت برای ۴ میلیون و ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی منابع طبیعی خوزستان مدیر کل ثبت اسناد و املاک خوزستان: صدور سند مالکیت برای ۴ میلیون و ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی منابع طبیعی استان در سال ۱۴۰۱ انجام شد.

سیدمحمود بهرسی یکی از اساسی‌ترین کار‌هایی که باید در نظام پیشرفت و توسعه پایدار کشور اتفاق بیفتد را مدیریت الکترونیک زمین دانست و گفت: در نظام اقتصادی تعریفی در حوزه توسعه وجود دارد که باید ۳ منبع اصلی اقتصاد مدیریت شود.

وی زمین، انسان و سرمایه را ۳ منبع اصلی نظام اقتصاد برشمرد و افزود: متولی بخش زمین و مدیریت الکترونیکی آن، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور که از سال ۱۲۹۰ هجری شمسی تاسیس شد و ابتدا در حوزه اسناد و سپس در حوزه املاک فعالیت داشت و در ۱۱۰ سال فعالیت خود شاهد کار‌های گسترده و تثبیت مالکیت اشخاص بودیم.

آقای بهرسی با بیان اینکه حدود ۹۰ سال کار ثبت اسناد و املاک به صورت سنتی انجام می‌شد، ادامه داد: از حدود ۲۰ سال قبل تاکنون شاهد تحول‌هایی در این زمینه هستیم و تلاش داریم پیش زمینه‌ها و اطلاعاتی مکانی لازم برای توسعه و پیشرفت را مهیا کرده و در اختیار همه سازمان‌ها و نظام اقتصادی، اجتماعی و برنامه ریزی کشور قرار دهیم.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک خوزستان به وجود نهضت ۱۵ ساله نرم افزاری در این سازمان اشاره کرد و گفت: همه تلاش خود را برای بهره مندی از فناوری روز دنیا در ثبت و صدور اسناد مالکیت به کار گرفته ایم.

وی با اشاره به کاداستر ۱۰۰ درصدی اراضی و املاک شهری در خوزستان، افزود: ۲ مقوله مهم شامل منابع طبیعی و اراضی کشاورزی باقی مانده بودند و باتوجه به اینکه بیش ۸۰ درصد اراضی کشور، منابع طبیعی و حدود ۱۸ میلیون هکتار نیز اراضی کشاورزی هستند، با همت ریاست سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، پارسال موفق شدیم حدود ۴ میلیون و ۵۵۰ هزار هکتار و به عبارت دیگر ۱۰۰ درصد از اراضی منابع طبیعی خوزستان را تثبیت کرده و برای آن‌ها سند مالکیتصادر کنیم.

این مقام مسئول فعالیت‌های سازمان ثبت اسناد و املاک را پایه و زیربنای نظام اقتصادی و اجتماعی و همچنین نظام برتر در پیشگیری از فعل و انفعال‌ها عنوان و اضافه کرد: بنابراین وقتی گفته می‌شود باید سند مالکیت صادر شود، علاوه بر احیای مالکیت، اعتبارسنجی و ایجاد اعتبار، منجر به ایجاد امنیت و پیشگیری از تعارض‌ها و دعاوی و آثار منفی نبود سند مالکیت خواهد شد.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار