تخلیه و بارگیری حدود پنج میلیون تن کالا در بندر امام خمینی

تاریخ انتشار: یکشنبه 24 اردیبهشت 1402 | 09:21 ق.ظ
تخلیه و بارگیری حدود پنج میلیون تن کالا در بندر امام خمینی مدیرکل بنادر و دریانوردی خوزستان: از ابتدای امسال تا بیستم اردیبهشت ماه سال جاری چهار میلیون و ۷۲۹ هزار تن انواع کالا در بندر امام خمینی تخلیه و بارگیری شد.

بهروز آقائی اظهارکرد: مجموع عملیات تخلیه و بارگیری این میزان کالا به واسطه پهلوگیری ۱۶۴ فروند کشتی محقق شده است.

وی ادامه داد: تعداد ۲۱ کشتی فروند حامل یک میلیون و ۳۹۷ هزار تن کالای اساسی، ۳۱ فروند کشتی کانتینری حامل ۱۰ هزار و ۳۴۷ هزار TEU کانتینر، ۲۴ فروندکشتی حامل ۲۵۹ هزار و ۷۸۷ تن مواد نفتی، ۲۵ فروندکشتی حامل ۹۲۳ هزار تن محصولات معدنی و شیمیایی، ۱۵ فروندکشتی حامل ۳۸۳هزار و ۲۵۹ تن جنرال کارگو (کالا‌های عمومی) و ۴۸ فروند کشتی حامل یک میلیون و ۶۳۷ هزار تن کالای تولیدی از صنایع پتروشیمی همجوار بندر، مجموعه عملیات تخلیه و بارگیری در بندر امام خمینی (ره) را تشکیل داده‌اند.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان همچنین میزان تخلیه روزانه کالا از کشتی‌ها را ۶۰ هزار تن عنوان‌کرد و افزود: میانگین روزانه حمل کالا از طریق ناوگان جاده‌ای یک هزار و ۲۲ دستگاه کامیون به میزان ۲۵ هزار تن کالا به ثبت رسیده است.

آقائی مجموع کالای اساسی خارج شده از بندر امام خمینی (ره) به وسیله ناوگان جاده‌ای از ابتدای سال ۱۴۰۲ تاکنون را یک میلیون و ۹۶ هزار تن اعلام‌کرد و افزود: علاوه بر این نیز، ۱۷۸ هزار تن کالای اساسی از طریق حمل با واگن از این بندر ارسال شده است.

براساس این گزارش، سال گذشته ۱۵ میلیون تن کالای اساسی در بندر امام خمینی (ره) تخلیه شد. با ارتقاء توان تجهیزاتی و عملیاتی در زمینه تخلیه و بارگیری کشتی‌های حامل کالای اساسی، این بندر سال گذشته موفق به ثبت رکورد تخلیه ۸۱ هزار تن کالا در یک روز شد.

با مشارکت بخش خصوصی در ایجاد احداث چهار پایانه مکانیزه تخلیه و بارگیری کالا و دو باب انبار نگهداری ریل پایه ظرفیت‌های جدید انبارش و نگهداری کالا در این بندر فراهم شده است. با تکمیل و احداث این پایانه‌ها و انبارها، ظرفیت دینامیک نگهداری کالا‌های اساسی به ۱۳ میلیون تن خواهد رسید.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار