تولیدو توزیع کالا‌های اساسی خوزستان با نظارت مستمر کارشناسان

تاریخ انتشار: یکشنبه 24 اردیبهشت 1402 | 08:56 ق.ظ
تولیدو توزیع کالا‌های اساسی خوزستان با نظارت مستمر کارشناسان مدیرکل صمت خوزستان : همه فروشگاه‌های زنجیره ای به منظور انجام نظارت‌های لازم باید در سامانه جامع تجارت ثبت نام کنند.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خوزستان با بیان اینکه ۴۰۰ فروشگاه زنجیره‌ای در استان وجود دارد گفت: این فروشگاه‌ها به منظور انجام نظارت‌های لازم باید در سامانه جامع تجارت ثبت نام کنند.

 

حمیدرضا فلاح در ستاد تنظیم بازار خوزستان در محل استانداری بیان کرد: در سامانه جامع تجارت شفاف سازی جریان بازار رقم می‌خورد که از تولید تا توزیع هر واحد تولیدی و صنفی قابل رصد است.

وی گفت: بارگذاری اطلاعات فروشگاه‌های زنجیره‌ای در این سامانه به منظور رصد ذخیره انبار و نحوه توزیع کالا‌ها ضروری است.

فلاح با بیان اینکه در حال حاضر ۲۰ گروه کالایی در این سامانه ثبت شده است بیان‌کرد: یک هزار و ۸۰۰ واحد تولیدی استان ثبت نام در این سامانه را آغاز کرده‌اند.

درخواست تامین و توزیع ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن شکر به طور ماهانه در استان

مدیر کل صمت خوزستان در ادامه این نشست ضمن درخواست همکاری بیش از پیش شرکت‌های توسعه نیشکر در استان افزود:نیاز است ماهانه ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن شکر در استان از سوی این شرکت‌ها تامین شود تا عرضه محصول شکر در خوزستان با مشکل روبه‌رو نشود.

وی با بیان اینکه سالانه ۷۰۰ هزار تن شکر در استان تولید می‌شود ادامه داد: به طور میانگین نیاز سالانه شکر خوزستان ۱۵۰ هزار تن است.

فلاح گفت: شرکت‌های توسعه نیشکر در خوزستان موظف به تامین نیاز شکر استان هستند و انتظار داریم که برای جلوگیری از هر گونه اختلال در بازار شکر استان همکاری لازم را داشته باشند.

احتمال تعدیل قیمت لاستیک

مدیر کل صمت خوزستان با بیان اینکه به دلایلی قیمت لاستیک خودرو طی ۲ مرحله تا ۱۰۰ درصد افزایش داشته است ادامه داد: این افزایش قیمت در تمام کشور رخ داده و با افزایش تولیدی که انجام شد؛ امید است شاهد تعدیل و کاهش قیمت در این کالا باشیم.

وی گفت: در حال حاضر ۴۶ هزار حلقه لاستیک در عمده فروشی‌ها و ۲۱ هزار حلقه لاستیک در خرده فروشی‌های استان وجود دارد که برای حفظ سلامت عرضه لاستیک، اطلاعات انبار فروشندگان باید در سامانه ” جامع تجارت” و “ایجاد” شود شود.

مدیرکل پشتیبانی امور دام خوزستان در ادامه این نشست بیان کرد: از ابتدای امسال تا کنون پنج هزار و ۹۷۱ تن مرغ کشتار روز، هشت تن گوشت گرم و ۵۵۱ تن مرغ منجمد در استان توزیع شده است.

حمید بدوی با بیان اینکه باید موجودی مرغ و گوشت استان افزایش یابد اظهارکرد: میزان جوجه ریزی در خوزستان از اسفند ماه پارسال مناسب نبوده و همین موضوع باعث کاهش میزان مرغ کشتار روز شده، اما این درحالی است که این کمبود باید از استان‌های دیگر برای خوزستان جبران شود.

زنده فروشی ۳۵ درصد مرغ تولیدی در خوزستان

رییس انجمن کشتارگاه‌های طیور خوزستان در بخش دیگری از این نشست بیان‌کرد: متاسفانه با استفاده از شیوه‌های مختلف ۳۵ درصد مرغ تولید شده استان زنده فروشی می‌شود و باعث شده تا این میزان از تولید به کشتارگاه‌ها نرسد.

مسعود باغدار افزود: یکی از راه‌های جلوگیری از این تخلفات ایجاد سامانه رهتاب است که در بسیاری از استان‌ها راه اندازی ده و می‌تواند در شفاف سازی میزان تولید و عرضه مرغ استان بسیار کارساز باشد.

وی خاطرنشان‌کرد: اگر این سامانه به درستی مدیریت شود تخلفات در شبکه تامین و توزیع مرغ استان کاهش می‌یابد.

باغدار اظهارکرد: متاسفانه در حال حاضر قیمت مرغ در استان در حال نوسان است و نبود قیمت مصوب برای این محصول در استان زمینه ساز مشکلات اساسی بازار مرغ محسوب می‌شود.

در خوزستان ۷۰۰ واحد تولیدی مرغ وجود دارد که به طور متوسط در ماه ۱۲۰ تن مرغ تولید می‌کنند. این در حالی است که نیاز استان ماهانه ۴۰۰ تن است و باید از سایر استان‌ها این کمبود تامین شود.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار