۱۱۴ هزار دانش آموز اول ابتدایی در خوزستان باید در سال تحصیلی جدید ثبت نام کنند

تاریخ انتشار: یکشنبه 24 اردیبهشت 1402 | 11:01 ق.ظ
۱۱۴ هزار دانش آموز اول ابتدایی در خوزستان باید در سال تحصیلی جدید ثبت نام کنند معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: بر اساس پیش بینی متولیان حوزه آموزش ابتدایی، در سال تحصیلی جدید ۱۱۴ هزار دانش آموز اول ابتدایی در استان باید ثبت نام کنند و تلاش آموزش و پرورش بر پوشش حداکثری است.

فرانک موسوی روز یکشنبه در آیین برگزاری جشن پایانی یادگیری دوره اول ابتدایی در اهواز بیان کرد: دوره اول ابتدایی مهم‌ترین پایه تحصیلی هر دانش آموز است که دانش آموز باید در این پایه بسیار قوی باشد تا از ترک تحصیل و تکرار پایه جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه ۶۲۳ هزار و ۳۶۱ دانش آموز مقطع ابتدایی در پنج هزار و ۴۰۰ مدرسه دولتی مشغول به تحصیل هستند، افزود: فراهم سازی شرایط تحصیل برای دانش آموزان دوره ابتدایی از ترک تحصیل آنها در مقاطع بالاتر جلوگیری می‌کند، به ویژه در مناطق روستایی و عشایری که ممکن است شرایط سخت تری را برای ادامه تحصیل داشته باشند.

وی بیان کرد: مهمترین مهارتی که دانش آموزان دوره اول ابتدایی باید بیاموزند، خواندن و نوشتن است و به همین دلیل ارائه آموزش‌های تخصصی به معلمان دوره ابتدایی و افزایش توانمندی آنها یکی از برنامه‌های آموزش و پرورش است.

موسوی گفت: جهش تحصیلی از جمله طرح هایی است که در دوره تحصیل دانش آموزان دوره ابتدایی اجرا می‌شود تا دانش آموزان مهارت بهتر خواندن و درک مطلب و نوشتن را فراتر از کتب درسی و به صورت عملی بیاموزند، این طرح امسال در مدارس استان اجرایی شد و قصد داریم در دوره ابتدایی بیشتر به صورت مهارتی به دانش آموزان سواد آموزی کنیم.

جمعیت دانش آموزی خوزستان یک میلیون و یکصد هزار نفر است که در بیش از ۱۰ هزار مدرسه دولتی و غیر دولتی تحصیل می کنند.


آخرين اخبار
پر بحث ترين
تجهیزات آشپزخانه
شهرزیبارا شهروند زیبا می سازد
نفت
تابناک وب
ثبت نام تحصیلی
تابناك وب
محل كد آمار